۱ دی ۱۳۹۳، ۵:۴۲
کد خبر: 81434414
T T
۰ نفر
برگزاری آیین عزاداری 28 صفر در كشورهای جنوب شرق آسیا

كوالالامپور - ایرنا – آیین عزاداری و سوگواری سالروز رحلت پیامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع ) در كشورهای جنوب شرق آسیا برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با بیست و هشتم صفر سالروز رحلت حضرت ختمی مرتبت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت سلاله پاك آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) آیین هایی با حضور ایرانیان در شهرهای مختلف مالزی برگزار شد.

ایرانیان مقیم كوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی شب گذشته

در مراسم عزاداری كه در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شركت كردند.

حجت الاسلام اداوی در این آیین عزاداری كه ده ها تن از ایرانیان حضور داشتند به مساله حب اهل بیت پرداخت و گفت كه دوستداری اهل بیت سبب سرایت محبت بین شیعیان می شود و این سرمایه باعث انس و الفت بیشتر بین شیعیان خواهد شد.

وی گفت كه لقب پیامبر (ص) مصطفی به معنی برگزیده است و فرد برگزیده الگوی هدایت است.

اداوی سه شرط 'اعتقاد به خدا'، اعتقاد به معاد' و 'یاد بسیار خداوند' را برای این كه یك فرد پیامبر اسلام (ص) را الگو قرار دهد، ضروری دانست.

وی گفت كه خداوند علاوه بر این كه ضروریات رسیدن به هدایت را برای انسان فراهم كرد، با استفاده از قاعده لطف الگوی عملی برای انسان ها قرار داد.

مراسم عزاداری رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در هیات محبان حضرت رسول اكرم (ص) مالزی نیز برگزار شد.

هیات آل یاسین شهر جوهور مالزی نیز شنبه شب و شب گذشته شاهد برگزاری آیین شهادت 28 صفر با حضور دوستداران اهل بیت (ع) بود و آیین سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز دوشنبه شب برگزار می شود.

همچنین به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانكوك برگزار شد.

در این آیین علاوه بر قرائت دعای توسل، مرثیه سرایی و نوحه خوانی انجام شد.

این حسینیه بانكوك امشب نیز شاهد مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم پایتخت تایلند است.

حسینیه ها و هیات های كشورهای اندونزی، فیلیپین، ویتنام و استرالیا نیز روز گذشته شاهد آیین عزاداری 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) بود.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان