سريال هـاي طنز اعتماد مردم بـه پزشكان را خدشه دار نكنـد

تهران - ايرنا - رييس كل سازمان نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران طي نامه اي به معاونت سيماي سازمان صدا و سيما تاكيد كرد: مـراقب باشيد تا سريال هـاي طنز اعتماد مردم بـه پزشكان را خدشه دار نكنـد.

به گزارش ايرنا به نقل از اعلام روز دوشنبه روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر « عليرضا زالي » در بخشي از اين نامه به پورمحمدي با اشاره به تهيه سريالي در اين سازمان تاكيد كرد كه در خصوص ساخت سريال ياد شده نهايت دقت و صلاح انديشي صورت پذيرد تا خداي ناكرده تصويري غيرواقعي و غيرمنصفانه از جامعه پزشكي و نظام سلامت در ذهن مردم ايجاد نگردد و موجب ناامني ذهني جامعه را فراهم نكند.

وي خاطر نشان كرد :‌ ‌در زمان حاضر شبكه پنج سيماي جمهوري اسلامي ايران در حال ساخت سريال طنزي در حوزه پزشكي به كارگرداني مهران مديري است و از سوي ديگر «طرح تحول نظام سلامت» با محوريت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و همكاري تنگاتنگ جامعه پزشكي در حال طي كردن مراحل بسيار مهم و حساس خود است.

زالي در ادامه براي ساخت سريال ياد شده ، رعايت نكاتي را ضروري عنوان و از «اعتماد » به عنوان مهم ترين سرمايه مشترك جامعه پزشكي و مردم ياد كرد.

وي افزود : واضح است كه ايجاد چنين اعتمادي تاثير مثبتي در كاهش بار كاري نظام سلامت كشور در بر خواهد داشت بنابر اين تقويت اعتماد ياد شده ، مي بايست محور هر برنامه مرتبط با حوزه سلامت به ويژه برنامه هاي پر مخاطب و به خصوص برنامه هاي رسانه ملي باشد.

در نامه رييس سازمان نظام پزشكي با ياد آوري اين نكته كه طرح تحول نظام سلامت در كشور به عنوان يكي از مهم ترين سياست ها و برنامه هاي دولت در حوزه داخل در حال اجرا است و الان هم به مراحل حساس خود رسيده ، تاكيد شده است: بدون شك موفقيت اين طرح و تداوم انجام آن در آينده، در عين اينكه مستلزم نقد منطقي و نظارت عمومي از جمله حساسيت رسانه ها و به ويژه رسانه ملي است؛ منوط به همدلي و همكاري همه اجزاي حاكميت و تلاش براي فرهنگ سازي مناسب در اين حوزه است.

زالي ادامه داد: همين واقعيت، حساسيت ساختن هرگونه برنامه در حوزه پزشكي را در شرايط فعلي دو چندان و لزوم بالا بردن سطح دقت در ساختن چنين برنامه هايي را گوشزد مي كند.

رييس سازمان نظام پزشكي از مديري به عنوان هنرمندي ياد كرد كه آثارش داراي مخاطبين زيادي است اما در عين حال نيز در نامه ياد شده اظهار داشت: نگراني عمده در اينجا اين است كه تصوير كلي حاصل از اين سريال از بيمارستان، پزشك ، پرستار و ساير اجزاي نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمايي غير قابل اعتماد، نااميد كننده و آكنده با انواع ناهنجاري ها و فسادها باشد. اين درحالي است كه عليرغم همه اشكالات موجود، بدون شك نظام سلامت و جامعه پزشكي ايران يكي از موفق ترين نظام هاي سلامت در منطقه و حتي جهان است.

اجتمام(1)**1776**1436

سرخط اخبار جامعه