۱ دی ۱۳۹۳، ۱۸:۱۳
کد خبر: 81435287
T T
۰ نفر
روسیه خرید گسترده مواد غذایی را از ایران آغاز می كند

مسكو-ایرنا- معاون سازمان نظارت بر محصولات كشاورزی روسیه موسوم به «روس سلخوز نادزور» اعلام كرد كه این كشور خرید گسترده محصولات غذایی از ایران را ابتدای سال آینده میلادی آغاز می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، الكسی الكسیینكو كه به تازگی به ایران سفر كرده است، روز جمعه گفت: اطمینان یافتیم كه محصولات غذایی كه ایران به روسیه صادر خواهد كرد، كیفیت عالی دارد.

وی از جمله محصولات لبنی ایران را دارای كیفیت مرغوب و بسیار خوب توصیف كرد.

معاون سازمان نظارت برمحصولات كشاورزی روسیه از امكان واردات میگوی خلیج فارس و ماهی فارل زودتر از دیگر محصولات غذایی ایرانی به كشورش خبر داد.

وی اضافه كرد: در زمان حاضر براساس اقدامات انجام شده، مسایل مربوط به انتقال محموله های این محصولات دریایی با هواپیما به روسیه حل می شود.

به گفته وی،دو طرف برای صدور فرآورده های لبنی، ماهی، محصولات دریایی، صیفی جات و میوه جات توافق كرده اند.

الكسیینكو همچنین گفت كه سازمان نظارت بر محصولات كشاورزی روسیه به 20 شركت ایرانی مجوز برای صادرات محصولات خود به روسیه را صادر كرده است.

آلكسیینكو به تازگی در راس هیاتی از سازمان نظارت بر محصولات كشاورزی روسیه از ایران بازدید كرد و از نزدیك با امكانات و توانمندی های تولیدی كشورمان در عرصه های مواد غذایی آشنا شد.

مسكو در ماه اوت سال جاری واردات محصولات كشاورزی، ماهی و سایر مواد غذایی را از آمریكا، كانادا، استرالیا و كشورهای اروپایی در واكنش به تحریم های این كشورها علیه روسیه ممنوع كرد.

سید حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران اواسط مهر ماه اعلام كرده بود با توجه به نیازهای موجود، زمینه اولیه برای صادرات آبزیان و دیگر محصولات شیلاتی به كشور روسیه فراهم شده است.

اروپام*5*391**1856

سرخط اخبار جهان