۳ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۳۰
کد خبر: 81437019
T T
۰ نفر
تولید صنعتی داروهای خوراكی بیماری ام.اس با فناوری بومی

تهران- ایرنا- متحصصان و فعالان شركت های دانش بنیان ایرانی موفق به تولید دو نوع داروی خوراكی برای كنترل حملات بیماری ام.اس شدندو تا پایان سال جاری به بازار دارویی كشورعرضه خواهند شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ، ' هوشمند ایلكا ' مدیرعامل این شركت دانش بنیان افزود: بخش عمده‌ تحقیقات شركت بر روی ‌تولید و عرضه فرآورده‌های دارویی كنترل كننده بیماری ام.اس متمركز است.

وی بیان كرد: از جدیدترین فرآورده‌ های این شركت كه مراحل نهایی را جهت ورود به بازار طی كرده‌‌اند داروهای كنترل بیماری ام‌.اس در نوع خوراكی است.

ایلكا اظهاركرد: تا سال گذشته تمام داروهای این عارضه از نوع تزریقی بودند و با توجه به اینكه این داروها، در جهت كنترل حملات این بیماری استفاده می شوند و لذا بیمار باید بطور مداوم با یكی از این داروها تحت مراقبت قرار گیرد ، بعضی از بیماران ترجیح می دهند از داروهای خوراكی به جای تزریقی استفاده كنند و نوع خوراكی این داروها می‌تواند برای آنها قابل پذیرش باشد و از درد و رنج ناشی از بیماری بكاهد.

وی با اشاره به تایید نوع خارجی این دو دارو طی دو سال گذشته توسط سازمان غذا و داروی آمریكا افزود: امیدواریم با تایید داروهای تولید داخل، توسط سازمان غذا و داروی ایران هرچه سریعتر انها را به بازار دارویی عرضه كنیم.

ایلكا از عرضه این دوداروی جدید تحت نام های تجاری تبازیو و تكلزیفوما خبر داد و افزود: این دو داروی خوراكی كنترل كننده حملات بیماری ام.اس، با استفاده از فناوری بومی و توانایی دانشمندان داخلی تولید شده اند و در آستانه ورود به بازار دارویی كشورهستند.

وی گفت: خوشبختانه موفق شده‌ایم با بهره‌گیری از فناوری نوین و توانمندی داخلی تولید این فرآورده‌ها را نهایی و منتظر اخذ مجوزهای لازم جهت عرضه به بازار دارویی هستیم.

این فناور بیان كرد: هر دوی این محصولات كه جدیدترین داروهای خوراكی مورد استفاده در این بیماری هستند تنها دو سال است كه در بازارهای دارویی كشورهای اروپایی و آمریكایی عرضه شدند.

مدیرعامل این شركت همچنین بیان كرد: مدارك لازم جهت تولید نوع داخلی این داروها به سازمان غذا و دارو ارائه شده‌ و امیدواریم به زودی و در روزهای پایانی سال جاری این دو فرآورده دارویی مهم را به بازار دارویی عرضه كنیم.

وی ادامه داد: كل زنجیره تولید این دو محصول ‌از ابتدای مرحله سنتز ماده اولیه تا فرمولاسیون وتولید شكل نهایی فرآورده، در داخل كشورمان انجام شده است.

علمی (1) ** 9340**1599
۰ نفر