۶ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۳
کد خبر: 81439591
T T
۰ نفر
ششمین نشست كمیته علمی انجمن ارتودنتیست های ایران برگزار می شود

تهران-ایرنا-دبیر كمیته علمی انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: ششمین نشست كمیته علمی این انجمن حول محور «جراحی فك و ارتودنسی» روز پنجشنبه 11 دی در مركز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

دكتر «مسعود داودیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایران گفت: اختلالات اسكلتی فك در دوران رشد ممكن است به كمك دستگاه های ارتوپدیك اصلاح شوند ولی با خاتمه رشد در بزرگسالان این امكان وجود ندارد.

وی افزود: چنانچه شدت ناهنجاری فكی زیاد باشد در مواردی تصمیم به ارتودنسی همراه جراحی فك گرفته می شود كه در این روش ابتدا بیمار توسط متخصص ارتودنسی تحت ارتودنسی قبل از عمل قرار می گیرد تا دندان ها برای ارتودنسی آماده شوند.

داودیان ادامه داد: سپس جراح فك و صورت طی عمل جراحی اقدام به اصلاح موقعیت فك ها نسبت بهم می كند.

این متخصص ارتودنسی خاطر نشان كرد: ادامه ارتودنسی بعد از عمل توسط متخصص ارتودنسی دنبال می شود تا نظم نهایی دندان ها از لحاظ نحوه قرارگیری دندان ها بر روی هم برقرار شود.

دبیر كمیته علمی انجمن ارتودنتیست های ایران گفت: در این نشست تخصصی بیش از 60 نفر از جراحان فك و صورت و متخصصین ارتودنسی اقصی نقاط كشور به بحث و تبادل نظر پیرامون تشخیص و طرح درمان ناهنجاری های فكی كه نیازمند جراحی همراه ارتودنسی هستند می پردازند.

داودیان گفت: ارائه موردهای درمان شده، معرفی تكنولوژی جدید در جراحی فك، روش های درمانی ناقرینگی فكی و ملاحظات ارتودنسی بیماران جراحی فك از سر فصل های گفتگو در این نشست است.

وی افزود: همچنین در این نشست از اساتید پیش كسوت ارتودنسی دكتر «حسین روانمهر»، دكتر «محمد حاجی قدیمی» و دكتر «بهرام ساعدی» تجلیل بعمل خواهد آمد.

دبیر كمیته علمی انجمن ارتودنتیست های ایران از مهمترین فاكتورهای مؤثر در نتیجه جراحی فك همراه ارتودنسی، هماهنگی جراح فك و ارتودنتیست عنوان كرد و گفت: این همایش در نظر دارد با افزایش تبادل نظر بین این دو گروه تخصصی بر كیفیت درمان های ارتودنسی همراه جراحی فك افزوده و بیماران را نسبت به اهمیت این درمان آگاه سازد.

علمی(4)**2038**1599
۰ نفر