۸ دی ۱۳۹۳، ۱۷:۵۸
کد خبر: 81443017
T T
۰ نفر
سجادي: مديران و روساي ورزشي استان ها، صاحبان اصلي ورزش هستند

رشت - ايرنا - معاون توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان گفت : مديران و روساي ورزشي استان ها و شهرها ، صاحبان اصلي ورزش كشور محسوب مي شوند.

به گزارش ايرنا ،' نصرالله سجادي ' عصر دوشنبه در جلسه با مسوولان ورزش استان گيلان در رشت افزود : بار اصلي ورزش به دوش هيات ها و مسوولان ادارات ورزش است و با تلاش و همت اين عزيزان است كه ورزش در ميادين مختلف مي درخشد .

وي اظهاركرد : اگر مسوولان ورزش در استان ها نتوانند خوب كار كنند ، تيم هاي ملي ما نتايج خوبي را كسب نمي كنند و نمي توانيم در ميادين بين المللي موفق باشيم و سهم اصلي موفقيت ها به شهرستانها ، هيات هاي ورزشي و باشگاه ها مربوط است .

معاون توسعه ورزش حرفه اي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان در ادامه به وضعيت انتخابات فدراسيون ها اشاره و بيان كرد : ما درصدد هستيم تا اساسنامه و آيين نامه هاي فدراسيون را آماده و به روزرساني و مشكلات آنان را نيز حل كنيم و تاكنون نيز در 29 فدراسيون انتخابات برگزار شده است .

وي ادامه داد : سرپرست هر فدراسيون مي تواند در انتخابات شركت كند اما براي اينكه شائبه اي پيش نيايد ، تصميم گرفتيم كه سرپرست در انتخابات شركت نكند و از اين 29 فدراسيون فقط رشته كشتي بود كه سرپرست آن به توصيه وزارت ورزش كانديدا و به عنوان رييس فدراسيون انتخاب شد .

سجادي خاطرنشان كرد: اين در حاليست كه طي هشت سال گذشته هرفردي كه در فدراسيون سرپرست بوده ، به عنوان رييس فدراسيون نيز انتخاب شد كه البته اين امر غيرقانوني نبود اما ما تصميم گرفتيم كه سرپرست، كانديدا نشود .

وي در ادامه با تقدير از تشكيل كانون پيشكسوتان ورزش در گيلان گفت : ما اين طرح را در وزارتخانه معرفي خواهيم كرد تا ساير استان ها نيز از گيلان الگوبرداري كنند و موسسه پيشكسسوتان ورزش را تشكيل دهند و ما نيز در وزارتخانه در حد توان از اين موسسه حمايت مي كنيم .

وي در مورد روساي هيات هاي ورزش نيز افزود : ريس هيات ورزش به صورت افتخاري كار مي كند و حقوقي ندارد اما اگر فردي در استاني تمام وقت خود را صرف هيات مي كند؛ با هماهنگي با مديركل ورزش آن استان مي تواند از منابع هيات ، حقوقي را براي خود درنظر بگيرد.

در ابتداي اين جلسه نيز تعدادي از مسوولان و روساي هيات هاي ورزشي استان گيلان در مورد مسايل و مشكلات خود صحبت كردند كه مي توان به مشكلات كاركنان قراردادي اداره كل ورزش و جوانان گيلان ، نبود خانه كشتي در اين استان ، مشكلات ورزشگاه 15 هزار نفره و پيست دوهزار متري قايقراني در حال احداث بندرانزلي ، نداشتن حتي يك استخر استاندارد در گيلان و تعطيلي حدود يك و نيم ساله تنها استخر مركز گيلان ، دغدغه شغلي قهرمانان ورزش و احداث اولين ورزشگاه ساحلي در گيلان اشاره كرد .

به گزارش ايرنا ، در اين جلسه كه در سالن آمفي تئاتر مهمانسراي المپيك مجموعه ورزشي شهيد عضدي رشت برگزار شد ، ' نصرالله سجادي ' معاون وزير ورزش و جوانان، ' مسعود رهنما ' مديركل ورزش و جوانان گيلان ، روساي هيات هاي ورزشي ، پيشكسوتان و ساير مسوولان ورزش اين استان حضور داشتند .ك/3

7285 / 695

سرخط اخبار استان‌ها