۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴
کد خبر: 81443991
T T
۰ نفر

تهران - ایرنا - سازمان محیط زیست در رزمایشی كه در جنوب كشور در حال انجام است خواسته است در طول اجرای آن با این رزمایش همراه بوده تا بتواند بعد از آن آسیب های احتمالی به محیط زیست را بررسی كند و منطقه را مورد پایش قرار دهد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در گارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افكار عمومی با اعلام این مطلب افزود كه اما تاكنون اجرای رزمایش ها در پهنه های آبی بدون اطلاع این سازمان انجام شده است.

«پروین فرشچی» گفت: كنوانسیون های زیست محیطی داخلی طرفین را متعهد می سازد تا در جنگ از محیط زیست سوء استفاده نشود، اما در طول جنگ تحمیلی ایران و عراق شاهدیم كه صدام از محیط زیست به عنوان سلاح استفاده كرده است.

همچنین حسن محمدی هماهنگ كننده سازمان منطقه ای راپمی گفت: تمام كنوانسیون های بین المللی زیست محیطی یك بند دارند كه اجرای آن، مسائل نظامی كشورها را شامل نمی شود و از آنجا كه رزمایش یك موضوع داخلی است به سازمان منطقه ای راپمی ارتباطی ندارد و دولت ها موظف نیستند این سازمان را در برگزاری رزمایش در آب های سرزمینی خود مطلع كنند.

اول **علمی
۰ نفر