۴ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۴۴
کد خبر: 81476393
T T
۰ نفر
مالزی عملكرد عراق و سوریه را در مبارزه با تروریست ناموفق دانست

كوالالامپور – ایرنا – وزیر دفاع مالزی از افزایش فعالیت های تروریستی در بخش شرقی این كشور خبر داد و گفت كه شرایط حال حاضر این منطقه ناشی از عملكرد ناموفق عراق و سوریه در مقابله با گروه های تروریستی است.

به گزارش ایرنا، 'هشام الدین حسین' وزیر دفاع مالزی نگفت كه تروریست های داعش در عراق و سوریه را جهان غرب به این دو كشور تحمیل كرده اند، اما افزایش فعالیت های تروریستی در ایالت صباح مالزی را ناشی از عملیات تروریست ها در عراق و سوریه دانست.

جهان غرب به رهبری آمریكا طی چند سال گذشته از تروریست هایی كه بر ضد دولت قانونی سوریه اقدام می كردند پشتیبانی كرد و ادوات نظامی و بودجه در اختیار آن ها قرار داد و اكنون نیز در جهت فریب افكار عمومی در ظاهر ائتلافی بر ضد داعش تشكیل داده است.

ایالت 'صباح' در بخش شرقی مالزی نیز اكنون مركز اصلی فعالیت های تروریستی است و تفكرات افراطی تروریست ها همسو با تفكرات گروه تروریستی داعش در حال گسترش است.

به نوشته روز شنبه تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وزیر دفاع مالزی در دیدار از یكی از پایگاه های نیروی هوایی این كشور در منطقه فدرال 'لابوان' در مالزی شرقی، گفت كه بر اساس اطلاعات به دست آمده، فعالیت های تروریستی در این منطقه به طور قابل توجهی وجود دارند.

وی از كشورهای حاشیه ایالت صباح از جمله برونئی، اندونزی و فیلیپین خواست در سیاست های همسو با مالزی با تهدیدات تروریستی مقابله كنند.

هشام الدین حسین گفت كه پوتراجایا اقدامات پیشگیری كننده به منظور جلوگیری از بدتر شدن شرایط اتخاذ می كند.

وی گفت كه فعالیت های تروریستی، به ویژه گروه تروریستی داعش هنوز تحت كنترل هستند، اما اگر اقدام فوری انجام نشود، شرایط خیلی جدی و بد می شود.

وزیر دفاع مالزی مدعی شد عراق و سوریه پیش از این قادر به مقابله با گروه تروریستی داعش نبوده اند و شرایط حاضر نتیجه عملكرد این دو كشور است.

هم اكنون ده ها مالزیایی با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه همكاری می كنند و تاكنون دستكم شش مالزیایی عضو داعش در عملیات انتحاری و یا در درگیری با ارتش سوریه كشته شده اند.

آساق**241**1611

سرخط اخبار جهان