۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81480037
T T
۰ نفر
پيشنهاد لهستان در مورد شديد تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه روسيه

تهران-ايرنا- رييس جمهوري لهستان روز دوشنبه از اتحاديه اروپا خواست تا مساله تشديد تحريم ها عليه روسيه را به دليل شدت گرفتن درگيري ها در شرق اوكراين بررسي كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز از ورشو، اين درخواست لهستان از اتحاديه اروپا در حالي مطرح شده كه خشونت ها در شرق اوكراين در روزهاي اخير تشديد شده است به طوري كه روز شنبه در گلوله باران شهر ماريوپول 30 غيرنظامي كشته شدند.

در همين حال 'بورونيسلاو كومورفكسكي' رييس جمهوري لهستان در كنفرانسي خبري گفت: پاسخ غرب به عاملان تشديد تنش ها در شرق اوكراين بايد جدي و محكم باشد. به نظر من پاسخ اتحاديه اروپا بايد مطرح شدن تشديد تحريم ها عليه روسيه باشد.

پيشتر تشديد روزهاي اخير درگيري ها در شرق اوكراين، برخي از كشورهاي اتحاديه اروپا صحبت از احتمال كاهش تحريم ها عليه روسيه را مطرح كرده بودند اما با تشديد خشونتها در شرق اوكراين ممكن است بار ديگر موضوع تشديد تحريم ها عليه مسكو در ميان اعضاي اتحاديه اروپا به بحث گذاشته شود.

اين در حالي است كه نمايندگاني از اوكراين و 28 عضو ائتلاف ناتو قرار است روز دوشنبه در نشستي ويژه به درخواست كي يف در خورد تنش هاي اخير در شرق اوكراين شركت كنند.

رسانام**9234**1010
۰ نفر

سرخط اخبار جهان