۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱:۳۲
کد خبر: 81480567
T T
۰ نفر
سفير ايران : آهنگ كنوني توسعه روابط ايران و روسيه ادامه مي يابد

مسكو - ايرنا - ' مهدي سنايي 'سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو اعلام كرد: آهنگ كنوني توسعه روابط ايران و روسيه در سال جديد هم ادامه مي يابد.

به گزارش ايرنا، دكتر سنايي روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاري روسيا سگودنيا گفت: با توجه به نتايج سفر اخير 'سرگئي شايگو' وزير دفاع روسيه به تهران شاهد حفظ آهنگ توسعه روابط دو كشور در سال 2015 خواهيم بود.

وي اضافه كرد: آهنگ رشد روابط دو كشور در سال 2014 ،در سال جديد هم ادامه خواهد داشت.

ژنرال سرگئي شايگو وزير دفاع روسيه هفته گذشته به تهران سفر كرد و در ديدار با سردار حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران، دو طرف موافقت نامه همكاري هاي نظامي ايران و روسيه را امضا كردند.

سفير ايران گفت: بين دو كشور ديدارهاي مهم تري در سطح عالي برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به برگزاري اجلاس آتي سازمان همكاري شانگهاي در اوفا (پايتخت جمهوري باشقيرستان روسيه) در تابستان آينده گفت: هنوز سطح شركت ايران در اين اجلاس مشخص نشده است اميدوارم كه در سطح عالي در اين اجلاس حضور داشته باشيم.

سفير ايران در ادامه سخنان خود با اشاره به امكان سفر ولاديمير پوتين رييس جمهوري روسيه به ايران در سال جاري ميلادي گفت: اميدواريم اين سفر انجام گيرد.

سنايي با بيان اين كه هنوز تاريخ مشخصي به طور رسمي براي سفر آقاي پوتين به تهران تعيين نشده است، اظهار داشت: اما اطلاع دارم كه در حال حاضر بر روي اين موضوع كار مي شود.

رييس جمهوري روسيه در ماه دسامبر سال گذشته در مورد امكان سفر خود به تهران گفت: سفر من به ايران امكانپذير است و در صورت نياز از كانال هاي ديپلماتيك بررسي مي شود.

وي گفت: من در گذشته به تهران سفر و چند بار هم با رييس جمهوري ايران در مناسبت هاي مختلف ديدار كرده ام.

رييس جمهوري روسيه گفت: به تماس ها با رييس جمهوري ايران ادامه مي دهيم و اگر نياز به سفر به تهران وجود داشته باشد اين امكان را بررسي مي كنيم و هيچ محدوديتي در اين مورد در رابطه با عوامل خارجي وجود ندارد.

اروپام*5*391/1547

سرخط اخبار جهان