۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81482781
T T
۰ نفر
مصر و ليبي جلسه افتتاحيه اتحاديه آفريقا را به دليل حضور تركيه و قطر تحريم كردند

تهران- ايرنا- كشورهاي ليبي ومصر با حضور نيافتن در جلسه افتتاحيه نشست دوم گروه تماس بين المللي براي بحث در مورد بحران ليبي، اعتراض خود را به دعوت تركيه و قطر به اين نشست اعلام كردند.

به نوشته پايگاه خبري 'المصريون' ليبي ومصر گفتند كه اين دعوت بدون مشورت با كشورهاي آفريقايي صورت گرفته است وبه همين دليل در آن حضور نخواهند يافت.

'سامح شكري' وزير امور خارجه مصر به شدت با مشاركت تركيه و قطر در نشست كميته ارتباط بين المللي در خصوص ليبي كه شامل نمايندگاني از اتحاديه آفريقا، سازمان ملل متحد، اتحاديه عرب، اتحاديه اروپا و كشورهاي شمال آفريقاست مخالفت كرد و اظهار داشت كه مشاركت دوحه و آنكارا در موضوع بحران ليبي ضرورتي ندارد.

اما مقامات اتحاديه آفريقا، اعتراض مصر را رد كردند وگفتند كه از كشورهاي قطر ، امارات، عربستان سعودي، تركيه و كويت به عنوان كشورهاي مرتبط با بحران ليبي دعوت به عمل آمده است وآنها بايد براي يافتن راه حل اين بحران در جلسه حضور داشته باشند.

'محمد الدائري' وزير خارجه حكومت ليبي نيز اعتراض رسمي كشورش را به مشاركت قطر و تركيه در اين نشست اعلام واين دو كشور را به حمايت از گروه هاي تروريستي در ليبي متهم كرد.

نشست اتحاديه افريقا در خصوص ليبي در چارچوب آماده سازي براي برگزاري اجلاس سران 24 كشور آفريقايي در روزهاي جمعه و شنبه آينده برگزار مي شود.

خاورم*1049**1566

سرخط اخبار جهان