۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81483046
T T
۰ نفر
شش ميليارد و 800 ميليون ريال كالاي قاچاق در اراك كشف شد

اراك-ايرنا- فرمانده انتظامي استان مركزي، از كشف و ضبط شش ميليارد و 800 ميليون ريال كالاي قاچاق در شهرستان اراك خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري پليس، سردار «عزيزالله ملكي» افزود: اين ميزان كالاي قاچاق روز گذشته (سه شنبه) در يك اقدام اطلاعاتي از يك دستگاه خودور به دست آمد.

وي بيان كرد: در بازجويي هاي مقدماتي، راننده خودرو با ارائه يك برگ بارنامه اعلام داشت كه خودرويش حامل بار سويا است كه از بنادر جنوبي كشور بارگيري و به مقصد تهران در حال تردد است اما در بررسي هاي تخصصي ماموران انتظامي مشخص شد كه بارنامه خودرو جعلي است.

فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد: در بازرسي از اين خودرو 200 دستگاه لب تاب، حدود 10 هزار و 200 كيلوگرم پوشاك، بيش از يكهزار و 500 جفت كفش، بيش از ده هزار و 100 قلم لوازم آرايشي بدون اسناد و مدارك قانوني و گمركي

كشف شد و تحقيقات از متهم دستگير شده ادامه دارد.

سردار ملكي عنوان كرد: طرح هاي تشديد كننده اي براي مبارزه با قاچاق كالا در اين استان انديشيده شده است.



*** خواستگار انتقام جو در اراك شناسايي ودستگير شد

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: خواستگار جوان در اراك كه به خاطر شنيدن جواب منفي از دختر مورد علاقه اش اقدام به انتشار تصاوير شخصي و هتك حيثيت وي در فضاي مجازي شده بود، شناسايي و دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري پليس، سرگرد«مصطفي نوروزي» افزود: در اواخر دي ماه امسال زني با مراجعه به پليس فتا استان مركزي مساله انتشار تصاوير شخصي در فضاي مجازي همراه با اطلاعات كذب و آسيب زننده عليه خود را مطرح كرد كه كارشناسان پليس رسيدگي به اين پرونده را به جريان انداختند.

وي اظهار كرد: بررسي مقدماتي پليس فتا نشان داد كه در يكي از شبكه هاي اجتماعي پوشه اي جعلي به نام خانم جوان ثبت نام شده و در صفحه اين پوشه مجازي تصاوير و مطالب غيراخلاقي منتشر شده است.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي ادامه داد: با تحقيقات فني گسترده تر، عامل اصلي انتشار اين مطالب كه ساكن يكي از شهرستان هاي استان بود شناسايي و دستگير شد.

سرگرد نوروزي اضافه كرد: در بازجويي هاي صورت گرفته، متهم خود را خواستگار چند سال گذشته زن شاكي معرفي كرد كه به دليل كينه اي كه از وي داشته و به قصد انتقام جويي اقدام به اين كار كرده است.

وي افزود: باتوجه به اعترافات متهم پرونده براي رسيدگي در مراجع قضايي به جريان افتاده است.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي به شهروندان توصيه كرد: هرگونه فعاليت غيرمجازي در بستر اينترنت و شبكه هاي اجتماعي توسط پليس فتا قابل رصد است و با متهمان برخورد قانوني مي شود.

نوروزي گفت: شهروندان بايد در حراست از اطلاعات شخصي خود دقت داشته باشند و هر مطلب شخصي را در بستر شبكه هاي اجتماعي به اشتراك نگذارند تا زمينه سوء استفاده فراهم نشود.





***يكهزار و 309 خودروي پرتخلف در استان مركزي متوقف شد



رييس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: يكهزار و 309 دستگاه خودرو با جريمه هاي بيش از 10 ميليون ريال از ابتداي امسال در اين استان توقيف شده است.

سرهنگ «ابوالفضل اميدي» افزود: برابر تبصره ماده هشت قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، چنانچه خودرويي مبلغ جرائم بيش ازده ميليون ريال داشته باشد و راننده آن در پرداخت جريمه تاخير كند، پليس مي تواند تا زمان پرداخت تخلف از تردد خودرو جلوگيري كند.

وي اضافه كرد : با توجه به اينكه استان مركزي يكي از استان هاي پرتردد است، ارتقاء فرهنگ ترافيك و برخورد با رانندگان متخلف از جمله اقدامات و برنامه ريزي هايي است كه با قاطعيت دنبال مي شود. ك/1

2482/7108/560/

سرخط اخبار استان‌ها