۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81483975
T T
۰ نفر
رویترز : قیمت نفت به پایین ترین سطح در ٦ سال گذشته رسید

تهران -ایرنا - رویترز اعلام كرد: انتشار گزارش مربوط به افزایش سطح ذخیره سازیهای نفت آمریكا، قیمت نفت جهانی را به كمترین سطح در ٦ سال گذشته رساند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورك، قیمت نفت در پایان معاملات روز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) به كمترین سطح در ٦ سال گذشته رسید كه این افت قیمت در واكنش به گزارش دولت آمریكا در ارتباط با افزایش سطح ذخیره سازی نفت در این كشور و بالا رفتن نگرانی ها از مازاد عرضه نفت در بازارها بود.

قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریكا در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه هشتم بهمن ماه) یك دلار و ٧٨سنت یا چهار درصد كاهش یافت و به ٤٤ دلار و ٤٥ سنت برای هر بشكه رسید.

بهای نفت برنت دریای شمال نیز دیروز یك دلار و ١٣ سنت یا ٢,٣ درصد كاهش یافت و سرانجام در سطح ٤٨ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشكه تثبیت شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریكا اعلام كرد كه سطح ذخیره سازی نفت خام این كشور در هفته گذشته ٩ میلیون بشكه افزایش یافت و به ٤٠٧ میلیون بشكه رسید كه این بیشترین مقدار ذخیره سازی نفت آمریكا از سال ١٩٨٢ است.

تحقیقات رویترز حاكی از افزایش چهار میلیون بشكه ای سطح ذخیره سازیهای نفتی آمریكا تا پایان هفته منتهی به ٢٣ ژانویه (سوم بهمن ماه) است. این در حالی است كه بر اساس برآوردهای موسسه نفت آمریكا این مقدار هفته گذشته ١٣ میلیون بشكه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، اختلاف قیمت دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی در معاملات روز گذشته به چهار دلار، بیشترین مقدار خود در ماه گذشته است.

جان كیلدوف، از صندوق مالی انرژی اگین كپیتال در این ارتباط گفت: انجام فعالیتهای به روز رسانی در بیشتر پالایشگاههای آمریكا سبب افزایش مازاد عرضه نفت شده است و ممكن است فشار بیشتری به قیمتهای نفت وارد شود.

وی ادامه داد، تقاضا برای محصولات پالایشی تنها نقطه قوت بازارهاست اما برای غلبه بر میزان مازاد عرضه نفت خام كافی نیست.

اقتصام(1)**2022**1436
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد