۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹
کد خبر: 81484954
T T
۰ نفر
شهروندان در شناسایی كلاهبردار تحت تعقیب پلیس را یاری كنند

تهران - ایرنا - مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از شهروندان خواست تا برای دستگیری متهمی تحت تعقیب، اطلاعات خود را در خصوص این فرد در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از مركز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تهران بزرگ، یكی از كسبه با مراجعه به كلانتری 109 بهارستان به ماموران اعلام كرد كه چندین فقره چك را طی خرید و فروش چندین تن برنج، از طرف مورد معامله خود دریافت كرده اما در زمان مراجعه به شعب مختلف بانكی متوجه بلامحل و یا سرقتی بودن چك ها شده است.

بر اساس این گزارش با تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع 'كلاهبرداری' و به دستور شعبه بیستم بازپرسی دادسرای ناحیه 20 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: طی قرارداد با شخصی بنام 'احمد . ر'، برای خرید برنج مبلغ 24 میلیون تومان به صورت نقد به وی پرداخت كردم.

وی ادامه داد: قرار بر این بود كه متهم برنج ها را ظرف چند روز به بنده تحویل دهد اما پس از مدتی و به بهانه های مختلف عنوان كرد كه محموله برنج در گمرك باقی مانده و در ادامه ، به بهانه ترخیص بار مبلغ 37 میلیون تومان دیگر از من پول گرفت '.

مالباخته در ادامه افزود: تاخیر در تحویل محموله برنج همچنان به بهانه های مختلف ادامه داشت تا نهایتا آقای 'احمد . ر' مدعی شد كه بواسطه یكی از بستگان نزدیكش می تواند برنج ها را به مبلغ بسیار مناسبی بفروشد؛ زمانیكه مطالبه ثمن معامله را كردم، ایشان در چند مرحله مبلغ 260 میلیون تومان را در قالب چند فقره چك به بنده تحویل داد اما زمانیكه در زمان سررسید چك ها به بانك مراجعه كردم متوجه شدم كه تمامی چك ها یا فاقد اعتبار و بلامحل بوده و یا دارای سابقه سرقت هستند.

مالباخته گفت: با مراجعه به درب منزل آقای 'احمد . ر' متوجه شدم كه مدتی است متهم از آنجا نقل مكان كرده و از آن زمان دیگر هیچ اطلاعی از وی ندارم '.

بر اساس این گزارش پلیس آگاهی با توجه به اظهارات مالباخته، تحقیقات خود را آغاز و در بررسی چك های ارائه شده از سوی متهم تحت تعقیب پرونده كارآگاهان اطلاع پیدا كردند كه چك های استفاده شده در معامله محموله برنج دارای سابقه سرقت است.

با شناسایی مالك حقیقی چك ها و در بررسی اظهارات این شخص مشخص شد كه دسته چك مسروقه بهمراه 5 میلیون تومان وجه نقد، مدارك شناسایی و یك دستگاه لپ تاپ، از داخل خودرو سرقت شده و پرونده سرقت نیز در كلانتری 109بهارستان ثبت و در حال رسیدگی است.

مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام كرد: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ و برای دستگیری متهم تحت تعقیب این پایگاه، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است.

این مركز از شهروندان كه موفق به شناسایی تصویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه وی دارند، خواست تا اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تماس 21864793 در اختیار كارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

تهرام/7244/1348
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه