۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81485033
T T
۰ نفر
پايداري نظام در گرو توجه به سرمايه هاي فرهنگي است

بندرعباس - ايرنا - نماينده مردم پنج شهرستان هرمزگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: پايداري و ماندگاري نظام در گرو توجه به سرمايه هاي اجتماعي و فرهنگي آن است.

به گزارش ايرنا 'منصور آرامي' روز جمعه در نخستين محفل پيشكسوتان جهاد و شهادت هرمزگان اظهار كرد: يقينا آنچه كه موجب ماندگاري يك كشور مي شود احداث پل، جاده رشد و توليد ناخالص ملي نيست بلكه توجه به سرمايه هاي اجتماعي و فرهنگي است.

وي افزود: كشور ما سرمايه هايي اجتماعي و فرهنگي غني همچون ايثارگران دفاع مقدس دارد كه توجه به آنان موجب رشد، پيشرفت و طول عمر اين نظام و تقويت آن خواهد شد.

وي اضافه كرد: اين بايد به عنوان يك اصل در ذهن مسوولان، مديران و همه بخش هاي ديگر از جمله قانونگذاران، قضات و ديگران بماند تا بتوانيم براي ارتقا، رشد و اعتلاي نظام به اين سرمايه هاي عظيم توجه كنيم.

نماينده مردم بندرعباس، حاجي آباد، خمير، قشم و ابوموسي در مجلس افزود: پيش از آنكه پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت به اين جلسات نياز داشته باشند اين جامعه ما است كه نياز به چنين محافل و جلساتي دارد.

آرامي اضافه كرد: جامعه ما روز به روز در مسير پيشرفت و توسعه است و در مواجهه با دنياي پيچيده امروز به گسترش فرهنگ جهاد، شهادت، اخلاق و معنويت نياز دارد.

وي گفت: هدف از برپايي اين محافل صرفا نبايد تكريم از ايثارگران باشد چرا كه اين برنامه ها مي تواند كمك بزرگي به گسترش فرهنگ جهاد و ايثار، به عنوان رمز ماندگاري جامعه ما باشد.ك/3

512/668

سرخط اخبار استان‌ها