۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۱۵
کد خبر: 81485145
T T
۰ نفر
معاون وزیرورزش: مجموع پاداش های پرداخت شده به مدال آوران حدود 23میلیارد تومان است

تهران - ایرنا - معاون منابع مالی وپشتیبانی وزیر ورزش وجوانان گفت: مجموع پاداش های پرداخت شده به قهرمانان ورزشی ایران دربخش انفرادی وتیمی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی 2014 به همراه كادر فنی و سرپرست ها كه امروز (جمعه) طی آیینی دربافت می كنند، حدود 23میلیارد تومان است .

سید مناف هاشمی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آیین تجلیل از مدال آوران بازی های آسیایی و پاراآسیایی حدود 26فدراسیون و رشته هایی كه مدال آوران بوده اند عصر امروز( جمعه) پاداش دریافت می كنند.

هاشمی گفت: این پاداش طبق آیین نامه هیات وزیران به تفكیك محاسبه شده است.

وی درعین حال اضافه كرد: وزارت ورزش و جوانان تلاش كرد تا پاداش قهرمانان در اسرع وقت به آنها پرداخت شود.

معاون وزیر ورزش افزود: دراین مراسم رییسان فدراسیون ها به همراه دونفر از ورزشكاران مطرح به نمایندگی از مدال آوران هدایای آنان را دریافت می كنند.

هاشمی پیش از این گفته بود كه در این مراسم حدود 21هزار سكه اهداء خواهد شد كه سرپرست های تیم ها و كادر فنی نیز از جمله دریافت كنندگان آنها خواهند بود.

آیین تجلیل ازقهرمانان ورزشی ایران امروزجمعه با حضور رییس جمهوری درمحل اجلاس سران برگزار می شود و طی آن 177 مدال آوربازیهای آسیایی اینچئون و 217 مدال آور بازیهای پاراآسیایی در بخش انفرادی و تیمی از مجموع 394 ورزشكارمدال آوربه همراه كادر فنی و سرپرست ها پاداش های خود را دریافت می كنند.

پیش تر معاون فرهنگی ،آموزش و پژوهش وزرات ورزش و جوانان اعلام كرده بود كه به نفرات اول تا سوم قهرمانان این دوره از بازی ها هر كدام به ترتیب150 ، 75و 40سكه طلا پاداش داده می شود كه از سوی دولت، وزارت ورزش، صندوق حمایت از قهرمانان و پیشكسوتان و بانك پاسارگاد تامین می شود.

كاروان ایران درهفدهمین دوره بازی های آسیایی با كسب 21 مدال طلا، 18نقره و 17برنز و مجموع 57 مدال بعد از كشورهای چین، كره جنوبی، ژاپن و قزاقستان در جایگاه پنجم2014 ایستاد.

از مجموع 57 مدال 16 مدال آن(2طلا،7نقره و 7برنز در بخش انفرادی و تیمی ) توسط بانوان كسب شده بود.

همچنین كاروان ورزشی ایران دربازیهای پاراآسیایی 2014 (غدیر) با 120 مدال(37 طلا،52 نقره و 31 برنز ) بعد از چین ، كره جنوبی و ژاپن در رده چهارم این بازیها قرار گرفت.

بانوان ورزشكار معلول ایرانی نیز در این مسابقات توانستنددر مجموع 23 مدال( چهار طلا، 10 نقره و 9 برنز) كسب كنند.

ورزشی**9250**1590
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش