۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۵:۱۸
کد خبر: 81485271
T T
۰ نفر
ابوترابي:شهدا نماد برجسته شجره طيبه قرآني با ريشه قوي و مستحكم هستند

زاهدان- ايرنا- نايب رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: شهدا نماد برجسته شجره طيبه قرآني با ريشه قوي و مستحكم هستند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسن ابوترابي فرد در يادواره 85 شهيد مسجد ابوذرغفاري زاهدان افزود:منظور از شجره طيبه انسان مومن و به كمال رسيده است، شجره طيبه قرآني ريشه هاي قوي و مستحكم دارد و گاهي قلب كوهها را مي شكافد و در دل زمين حركت مي كند.

وي افزود:ريشه در حين قدرتمندي و ثبات، حركت دارد و اين حركت استحكام بيشتري به آن مي دهد و رمز افزايش اقتدار شجره طيبه پايداري آن است.

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: شهدا، رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرفراز كلمه طيبه هستند و اصل ثابت و ريشه مستحكم دارند و كساني كه در مسير شهدا حركت مي كنند بر درجات ايمانشان افزوده مي شود.

وي بيان كرد: دومين ويژگي شجره طيبه آن است كه شاخ و برگ آن رو به آسمان است و زيبايي عالم نيز به دليل وجود همين درختان سبز ايمان است.

وي افزود: اگر امروز دنياي اسلام را با نام جبهه مقاومت مي شناسند و اگر حزب الله نماد مقاومت است براي اين است كه اخلاق بر آمده از ايمان دارد، اگر مقاومت فرزندان امام نبود و ايستادگي تربيت يافتگان مكتب امام نبود امروز شاهد ذلت و ناتواني و اعلام شكست رژيم صهيونيستي در برابر مقاومت اسلامي با رهبري حزب الله لبنان نبوديم.

وي ادامه داد: اگر جوانان غيور مسلمان، رزمندگان عزيز و شهدا و جانبازان نبودند امروز ايران اسلامي در اوج اقتدار نبود.

وي ادامه داد: اگر مردم شيعه و سني سيستان و بلوچستان در مسير شهدا نبودند امروز در كنار دو كشور ناامن اين همه امنيت وجود نمي داشت، اگر فرزندان شيعه و سني پاسدار خون شهدا نبودند امروز سيستان و بلوچستان نماد وحدت و يكپارچگي اسلامي نبود.

حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي فرد با تاكيد بر پرهيز از اسراف گفت: بيش از 100 سال است كه نفت استخراج و صادر مي كنيم و در برخي مقاطع 600 تا 700 ميليارد دلار در آمد حاصل از نفت بود.

وي اضافه كرد: درست است كه امروز يك ميليون و 300 هزار بشكه نفت توليد و صادر مي شود اما بيش از چهار ميليون بشكه در كشور مصرف مي شود، اگر اين منابع به درستي استفاده مي شد امروز با پايين آمدن قيمت نفت متضرر نمي شديم.

وي اظهار كرد: ذخاير ارزي امروز بايد جمهوري اسلامي ايران را به قدرتي تبديل مي كرد كه كمترين آسيب از كاهش قيمت نفت وارد نمي شد.

وي افزود: هزينه جاري مملكت در سال 90 حدود 100 هزار ميليارد تومان بود كه در سال 93 هزينه جاري جمهوري اسلامي به 150 هزار ميليارد تومان رسيده اما هيچ تغييري و رضايتي در زندگي مردم بوجود نيامده است.

وي ادامه داد: مصرف انرژي در ايران هشت برابر اروپا است با اين تفاوت كه عمده مصرف اروپاييان براي توليد است و عمده مصرف ما براي مصرف روزمره زندگي است، دليلش اين است كه پايه اقتصاد در كشور بر اصل صحيحي استوار نشده است.

نايب رييس مجلس تصريح كرد: اسراف كنندگان برادر شياطين هستند، ايران بايد به كارگاه توليد با بالاترين كيفيت تبديل شود، توليد مبتني بر علم و توليد دانش بنيان بايد در ايران اسلامي حاكم شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نيز در اين مراسم اظهار داشت: شهدا گواه بر لطف خداوند هستند گرچه به ظاهر همچون ساير انسانها از جمع ما رفته اند اما به لطف الهي راه مورد نظرشان تابان و پرفروغ است و در جمع ما جاودانه هستند.

دكتر حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي نيز با برشمردن برخي مشكلات منطقه گفت: مشكل اصلي مردم نبود اشتغال و بيكاري ،آنهم بيكاران با سواد است.

وي افزود: كارها و طرحهاي زيادي مانند راه آهن، گاز و غيره آغاز شده اما اين طرحها دراز مدت است و اكنون به طرحهاي كوتاه مدت براي ايجاد اشتغال نياز داريم.

وي ادامه داد: در اين استان هيچ جاذبه اي براي سرمايه گذاري وجود ندارد.

مراسم يادواره شهدا مسجد ابوذر غفاري زاهدان با حضور علما، فرماندار زاهدان، مديران دستگاههاي اجرايي و قشرهاي مختلف مردم شيعه و سني پنجشنبه شب در محل اين مسجد برگزار شد.

653/ 605
۰ نفر