۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۵۳
کد خبر: 81485731
T T
۰ نفر
بیش از 14 هزار هكتار زمین كشاورزی گچساران وباشت آب رسانی می شود

گچساران - ایرنا - مدیرعامل شركت آب منطقه ای كهگیلویه و بویراحمد گفت: با ساخت یك سد جدید 14 هزار و 500 هكتار از زمین های كشاورزی گچساران وباشت آب رسانی می شود.

علی لطفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح كه عملیات اجرایی آن در آینده نزدیك در شهرستان رستم از توابع استان فارس آغاز می شود، افزون بر تامین آب آشامیدنی و صنعتی این مناطق، 14 هزار و 500 هكتار از زمین های كشاورزی شهرستان های گچساران و باشت را آبیاری خواهد كرد.

وی اظهار كرد: شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث سد 'شیو' اختصاص یافته است.

لطفی عنوان كرد: این اعتبار از محل فاینانس خارجی برای تامین سالانه 81 میلیون متر مكعب آب در مصارف آشامیدنی، صنعتی و كشاورزی شهرستان های گچساران، باشت و رستم احداث می شود.

وی بیان كرد: با بهره برداری از این طرح سه هزار شغل مستقیم در بخش كشاورزی ایجاد می شود.

لطفی با اشاره به در حال اجرا بودن پنج طرح آب رسانی بزرگ در شهرستان های گچساران و باشت تصریح كرد: با اجرای این طرح ها بخش عمده ای از نیاز آب در مصارف مختلف این دو شهرستان تامین خواهد شد.

وی از بهره برداری طرح انتقال آب كشاورزی از رودخانه زهره به سه هزار و 500 هكتار از زمین های كشاورزی امامزاده جعفر در ابتدای سال 94 خبر داد.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای كهگیلویه و بویراحمد بیان كرد: برای اجرای این طرح 850 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

لطفی طرح انتقال آب سد كوثر به هفت هزارهكتار از اراضی كشاورزی دشت لیشتر گچساران را از دیگر طرح های مهم این شهرستان ذكر كرد.

وی بیان كرد: تاكنون یك هزار و 200 هكتار از این زمین ها بهره برداری و دو هزار هكتار در دست اجراست.

لطفی ساماندهی روستای دیل و رودخانه باشت را از دیگر طرح های بزرگ این دو شهرستان دانست و افزود: برای تكمیل این طرح ها80 میلیارد ریال بودجه تخصیص داده شده است.

وی میزان اعتبارات اختصاص یافته امسال به طرح های امور آب شهرستان گچساران در سال 93 را 270 میلیارد ریال برآورد كرد.

8143/627

سرخط اخبار استان‌ها