۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81485899
T T
۰ نفر

اعتماد در يك نگاه

۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶
کد خبر: 81485899
اعتماد در يك نگاه

تهران - ايرنا - «بغض ها و گلايه هاي مطهري»، «ولايتي پيام بر تهران براي مسكو» و «روحاني: مسوولان ورزش تبعيض عليه زنان را از بين ببرند» موضوع هاي انتخابي روزنامه اعتماد براي انتشار در شماره روز شنبه است.

اين روزنامه با بررسي عنوان بغض ها و گلايه هاي مطهري، براي تيتر يك نوشت: بعد از يك دوره هشت ساله سكوت، دومين گردهمايي اصلاح طلبانه روز پنجشنبه برگزار شد تا بعد از همايش سراسري اصلاح طلبان دومين گردهمايي اي باشد كه در دولت يازدهم فعالان سياسي اين جريان فكري را دور هم جمع مي كند تا دغدغه هاي چهار سال پيش رويشان را به گفت وگو بنشينند. كنگره حزب مردم سالاري با شعار «اصلاحات لازمه اعتدال» روز پنجشنبه ٩ بهمن در مجتمع آدينه برگزار شد. گرچه آخرين كنگره حزب مردم سالاري بهمن سال گذشته با رويكرد حمايتي از حسن روحاني و عملكرد دولت يازدهم برگزار شده بود اما سيزدهمين كنگره اين حزب يك سال مانده به انتخابات رنگ انتخاباتي دارد تا همان طور كه دبيركل مردم سالاري پيش از اين اعلام كرده بود بعد از برگزاري آن فعاليت هاي انتخاباتي حزب هم كليد بخورد. اين همايش اما فقط مهمانان اصلاح طلب و پيام هاي هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي رانداشت. مهمان ويژه كنگره مردم سالاري علي مطهري بود. نماينده مجلسي كه گرچه از همان مجلس هشتم منتقد جدي دو دولت نهم و دهم بود اما با خاستگاه اصولگرايي در جبهه مخالف اصلاح طلبان قرار داشت و در مجلس نهم گرچه در ليست جبهه متحد اصولگرايان جاي نگرفت اما همچنان پايگاه اصولگرايي خود را حفظ كرد. دلنگراني هاي مطهري فارغ از چپ و راست سياسي بيشترانقلابي است تا آنجا كه براي اين دلنگراني اش در ميانه سخنراني بغض مي كند و اشك مي ريزد و مي گويد: «دل ما براي انقلاب مي سوزد يا دل تندروهايي كه در مجلس هستند؟ مني كه در شب ١٥خرداد شاهد بازداشت پدرم...» او همچنين از ريزش ها و رويش هايي مي گويد كه٣٦ سال بعد از انقلاب اتفاق افتاده است و اينكه عده اي فكر مي كنند هرچه ريزش بيشتر باشد بهتر است و اگر خاتمي، هاشمي، ناطق، كروبي و موسوي از قطار انقلاب پياده شوند خوب است و فقط [...] بمانند.»

روزنامه اعتماد با انعكاس موضوع ولايتي پيام بر تهران براي مسكو، نوشت:

آخر هفته اي منقش به مذاكرات براي جمهوري اسلامي ايران. مذاكرات هسته اي در استانبول و مذاكرات دوجانبه ايران و روسيه در كاخ كرملين در مسكو. تيم مذاكره كننده ايران در سطح معاونين روز پنجشنبه راهي استانبول تركيه شد تا با تروئيكاي اروپايي (انگليس، فرانسه و المان) در قالب مذاكرات هسته اي ديداري تازه كند. ديدارهايي كه در سطح معاونين وزير امور خارجه ايران در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و در حاشيه آن هم ديدارهايي در سطح كارشناسي صورت گرفت. چند ساعت پيش از عزيمت تيم مذاكره كننده ايران به تركيه بود كه خبر رسيد علي اكبر ولايتي، مشاور امور بين الملل مقام معظم رهبري در جامه نماينده ويژه رييس جمهور ايران به مسكو سفر كرده است و در قالب ديداري كه يك ساعت و نيم به طول كشيد با ولاديمير پوتين، رييس جمهور روسيه در كرملين ديدار كرده است. ديداري كه شكل و شمايل برگزاري آن مي تواند سوژه تحليل هاي بي شمار در خصوص نگاه روسيه و ايران به هم در روابط راهبردي منطقه اي باشد.

اين روزنامه با انتشار عنوان روحاني: مسوولان ورزش تبعيض عليه زنان را از بين ببرند، نوشت: گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر جمعه در آيين تجليل از ورزشكاران مدال آور بازي هاي آسيايي و پاراآسيايي 2014 اينچئون كره جنوبي گفت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند همواره بايد هويت ايراني و اسلامي را در همه صحنه هاي ورزشي حراست و حفاظت كنيم. همانطور كه بانوان ما راه ورزش درست توام با حفاظت از ارزش ها را با حضور در صحنه مسابقات جهاني به همه زنان سراسر جهان آموختند. رييس جمهور با بيان اينكه ساليان دراز ورزش قهرماني تنها به مردان تعلق داشت و صحنه براي ورزش بانوان مهيا نبود، گفت: امروز بحمدالله مدال آوران ما هم از مردان و هم از بانوان هستند، اما هنوز هم بين مردان و زنان تبعيض وجود دارد. من از مسوولان ورزش و وزارت ورزش و جوانان مي خواهم تا اين تبعيض را از بين ببرند و شرايط لازم را براي حضور بيشتر بانوان در تمام صحنه هاي ورزشي فراهم كنند.

روزنامه اعتماد با انعكاس موضوع «ظريف» بازهم در راه «مجلس»، نوشت: ظريف دوباره راهي بهارستان مي شود. اين مسيري است كه حالاحالاها بايد برود. منتقدانش در مجلس تصميمي براي آرام گذاشتن او ندارند. «يك قدم زدن» كار او را دوباره به مجلس كشاند. حالاظريف بايد هفته دوم بهمن ماه را با اين فكر سپري كند كه چه جوابي براي ٢٥ نماينده منتقد خود به بهارستان خواهد برد. او تا روز سه شنبه فرصت دارد پاسخ هايش را جمع و جور كند. پاسخ هايي كه قبلادر كميسيون خيلي به كمك او نيامدند. دفعات گذشته حضور ظريف در كميسيون معمولاختم به جايي شده كه يك سرش در صحن علني مجلس بوده است. هر بار بالاخره يكي از نمايندگان بوده كه از يكي از پاسخ هاي ظريف قانع نشده تا راه او به صحن علني بيفتد. صحن علني اما تا حالاتبديل به بزنگاهي نشده كه منتقدان وزير خارجه بتوانند او را گير بيندازند. چهار بار حضور ظريف در جلسه علني مجلس و پاسخ هايش به سوالات نمايندگان، كارت زردي براي او در پي نداشته است. نكته اينجاست كه او هر چهار بار با سوالات جواد كريمي قدوسي زير سايه كارت زرد قرار گرفته است. سه بار از اين حضورها به دليل انصراف كريمي قدوسي از راي گيري درباره پاسخ هاي وزير خارجه منجر به اعلام نظر نمايندگان نشد. بار چهارم اما با مديريت محمدرضا باهنر كريمي قدوسي مجبور شد تا واژه «قانع نشدم» را بر زبان بياورد و دقايقي بعد شاهد باشد كه مجلس از پاسخ هاي ظريف قانع شده است.



**2002**
۰ نفر