۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81485902
T T
۰ نفر

عطوان: اسرائیل در هر جنگی با لبنان بازنده است

۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81485902
عطوان: اسرائیل در هر جنگی با لبنان بازنده است

تهران- ایرنا- 'عبدالباری عطوان' نویسنده روزنامه 'رای الیوم' در مقاله ای با اشاره به اظهارات سید حسن نصر الله دبیر كل حزب الله و رجز خوانی های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل در هر جنگی با لبنان بازنده است

در این مقاله آمده است: نتانیاهو همانند سران عرب مدام این جمله را تكرار می كند كه حق پاسخگویی در هر زمان ومكانی را دارد .سید حسن نصر الله از سقوط قاعده های درگیری سخن می گوید وسردار جعفری تاكید دارد كه انتقام ایران كوبنده خواهد بود.

عطوان با اشاره به اظهارات نصر الله وسردار جعفری گفت: دبیر كل حزب الله تاكید كرد كه احتمال پاسخگویی به اسرائیل در هر زمان ومكانی وجود دارد.

اهمیت این دو صحبت در این است كه پس از حمله حزب الله به یك كاروان اسرائیلی در كشتزارهای اشغالی شبعا در لبنان ایراد شد . اسرائیلی ها منتظر پاسخ حزب الله در بلندهای جولان وقنیطره بودند اما از جنوب لبنان و در روز روشن و با دقتی وصف ناشدنی غافلگیر شدند.

نتانیاهو دو بار در محاسبات خود اشتباه كرد اول هنگامی كه به كاروان حزب الله در قنیطره حمله كرد وبعد از آن با ارسال پیامی توسط یك طرف سوم عذرخواهی كرد و دوم اینكه گمان می كرد پاسخ حزب الله از منطقه جولان باشد چون گروه 14 مارس مخالف هر گونه عملیات نظامی از خاك این كشور بود.

ابهت اسرائیل به عنوان یك قدرت منطقه ای بزرگ در سالهای اخیر فرو ریخته وارتش آن دیگر كسی را نمی ترساند بلكه برعكس در نوار غزه دچار شكست های فاحشی شد .

اگر نتانیاهو واقعا می توانست به حمله شبعا پاسخ دهد یك لحظه هم تردید نمی كرد این ترس از شكست نظامی و بدنبال آن شكست سیاسی در آستانه انتخابات پارلمانی بود كه مانع وی شد.

اسرائیل خوب می داند كه هر جنگی در جنوب لبنان در بگیرد پیروز نخواهد شد و پیامدهای وخیمی برایش خواهد داشت زیرا هم حزب الله از نظر عملیاتی وتسلیحاتی پیشرفته تر شده است وهم نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه وارد این جنگ خواهند شد وبدنبال آن موشك ها از جنوب لبنان و نوار غزه به سمت تل آویو و حیفا و یافا و المجدل و اسدود و اللد و الرمله شلیك خواهد شد .

تسلیت مكتوب 'محمد الضیف' فرمانده گردانهای قسام شاخه نظامی حماس به سید حسن نصرالله و ایران در مورد شهدای قنیطره نشانگر بازگشت حماس به جبهه مقاومت است وتاكید می كند كه مردان مقاومت فلسطین حاضر به حمایت از لبنان در هر حمله ای بر ضد اسرائیل هستند .

اسرائیل بدترین روزهای خود را سپری می كند و در حالتی از ترس و وحشت انتقام گروه های مقاومت و انزوای بین المللی به دلیل جنایاتش وشهرك سازی در سرزمین های اشغالی به سر می برد.

پاسخی كه نتانیاهو از آن سخن گفت ممكن است هیچگاه به واقعیت نپیوندد واگر هم بپیوندد با مقاومتی سرسختانه وده ها هزار موشك به سمت شهرك های اسرائیلی حتی ایلاف در جنوب فلسطین اشغالی مواجه خواهد شد. دوران طلایی امنیت در این شهرك ها در طول 20 سال گذشته دیگر در حال از بین رفتن در برابر موشك های مقاومت است.

خاورم*1049**1566
۰ نفر