۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81485903
T T
۰ نفر

رسالت در يك نگاه

۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۸
کد خبر: 81485903
رسالت در يك نگاه

تهران - ايرنا - روزنامه رسالت با انتشار عنوان هاي «مسئولان براي تحقق اقتصاد مقاومتي چه كردند؟»، «دوره شكست به سر آمده و زمان پيروزي فرا رسيده است» و «هر چه به جزئيات نزديك تر مي شويم اختلاف نظر ها بيشتر مي شود» در شماره روز شنبه بر روي پيشخوان روزنامه فروشي ها قرار گرفت.

اين روزنامه با بررسي موضوع مسئولان براي تحقق اقتصاد مقاومتي چه كردند؟، براي تيتر يك خود نوشت: خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولان براي تحقق اقتصاد مقاومتي چه كردند؟به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري تسنيم، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران اظهار داشت: انسان اگر به فكر خود و دنيا و آخرت باشد بايد بداند با خداوند سر و كار دارد. اگر مسئله جامعه و كشور است بايد با اين معيار مشكلات را حل كرد.وي با اشاره به اينكه كسي كه در تحصن مجلس شركت كرده و عامل بقاي تحصن بوده و در رژيم شاه سابقه دارد و در مقابل نظام ايستاده در يك پست معاونت وزارتخانه پولدار قرار گرفته است گفت: آيا اين به نفع مردم كار مي‌كند و انتظار داريم براي مردم دلسوزي كند؟ چقدر گفته مي‌شود كه فتنه را سركار نگذاريد.

وي افزود: اين كار ادامه دارد و متوقف هم نشده است. گزارش مي‌دهند در برخي دانشگاهها افراد اثرگذار در فتنه را سر كار مي گذارند هويت اينها را همه شناختند و كنگره از اوباما مي پرسد كه اين ميلياردها دلار براي حمايت از اينها چطور هزينه شده و اينها رسما حمايت خود را اعلام كردند. كساني كه اين گرايش را دارند چرا در اين كار قرار مي‌گيرند.

جنتي تاكيد كرد: مردم بايد پيگير اين مسائل باشند و بي تفاوت نباشند و با بصيرت ببينيد كه پست‌ها دست چه كسي سپرده مي‌شود؟ به دست فرهنگ بسيجي و يا فرهنگ فتنه؟ شما بايد نظارت كنيد.وي تصريح كرد: برخي تاكيد داشتند كه دين و سياست نبايد با هم خلط شود در اين وضعيت خداوند امام را اگر بگويم مبعوث كرد تعبير ناجوري نيست با همان رسالت پيامبر و روش ايشان، يعني دوباره همان حركت صدر اسلام كه در جهان كفر ايجاد شد و توحيد را طرح كرد، همان در اين دوره به دست امام عزيز ما اتفاق افتاد. با همان رسالت كه حاكميت خداوند و عدل اسلامي و حمايت از مستضعفان و مبارزه با ثروت اندوزي و اشرافي‌گري بود.

روزنامه رسالت با انعكاس عنوان دوره شكست به سر آمده و زمان پيروزي فرا رسيده است، نوشت: دبير كل مقاومت اسلامي لبنان در سخناني بر فرا رسيدن دوران پرشكوه پيروزي مقاومت بر رژِيم صهيونيستي تاكيد كرده است. به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از شبكه تلويزيوني المنار، سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در ابتداي سخنراني خود به روان پاك حضرت محمد(ص) و عترت پاكش درود فرستاد. سيد حسن نصرالله كه سخنان حماسي اش با ابراز احساسات مردم حاضر در مراسم بزرگداشت شهداي قنيطره روبه‌رو مي شد، از شهداي ارتش لبنان كه در نبرد با تروريست ها و دفاع از لبنان در برابر تروريست هاي تكفيري مسلح به شهادت رسيدند، تمجيد كرد.‎وي با اشاره به همسويي و اتحاد گروه هاي تروريستي تكفيري و رژيم صهيونيستي خاطر نشان كرد از شهداي ارتش لبنان كه در راس بعلبك در نبرد با تكفيري ها به شهادت رسيدند، قدرداني مي كنم.‎ سيد حسن نصرالله تاكيد كرد : آميخته شدن خون شهداي ايراني و لبناني و ريخته شدن آن در سرزمين قنيطره سوريه بيانگر وحدت قضيه، سرنوشت و نبرد است. زمان شكست ها سپري شده و وارد مرحله پيروزي شده ايم. رزمندگان مقاومت در خط مقدم جبهه‌ها هستند و دنيا هرگز قادر به شكست آنها نخواهد شد‎. وي به اقدام رژيم صهيونيستي در اسير كردن هزاران فلسطيني و اشغال جولان سوريه اعلام كرد اين رژيم به طور واضح از گروه‌هاي تروريستي تكفيري با هدف ويراني سوريه و ارتش آن حمايت مي‌كند.

اين روزنامه با انتشار موضوع هر چه به جزئيات نزديك تر مي شويم اختلاف نظر ها بيشتر مي شود، نوشت: عضو ارشد تيم مذاكره كننده با بيان اينكه اگر واقع‌بيني و اراده سياسي در طرف مقابل باشد معتقديم رسيدن به توافق خيلي دور نيست، اعلام كرد كه هر اندازه طرفين وارد جزئيات مي شوند، بر اختلافات نيز افزوده مي شود. سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين‌المللي وزارت خارجه و عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي پس از هشت ساعت و نيم رايزني معاونان و كارشناسان ايران و سه كشور اروپايي در گروه 1+5 در شهر استانبول در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار واحد مركزي خبر با بيان اينكه مذاكره با شش كشور كار مشكلي است چرا كه همه مواضع مشتركي ندارند و هر چه به جزئيات نزديكتر مي‌شويم اختلاف نظرها بيشتر مي‌شود، گفت: لذا هماهنگ كردن و رسيدن به منطق مذاكراتي واحد كار زيادي مي‌برد.معاون امور حقوقي و بين‌الملل وزارت خارجه اضافه كرد: هر چه به جزئيات نزديك‌تر مي‌شويم، اختلاف‌نظرها بيشتر مي‌شود.عراقچي مذاكرات در سطح معاونان ايران و سه كشور اروپايي را بسيار مفيد دانست و گفت: بحث‌هاي بسيار خوبي انجام شد، اما كماكان در موضعي نيستيم كه بتوانيم بگوييم پيشرفت داشتيم و هنوز براي قضاوت زود است. همچنين اعضاي 1+5 مواضع يكساني در مذاكرات ندارند. عضو ارشد تيم مذاكره كننده هسته‌اي افزود: تلاش مي‌كنيم در مهلت مقرر براي گفتگوها يعني تا پايان مارس حتي الامكان روي كليات، يك توافق سياسي اوليه صورت گيرد.

روزنامه رسالت با انعكاس عنوان راه آماده سازي بايد براي تيم ملي مهيا باشد، نوشت: سرمربي تيم ملي گفت كه شرايط آماده سازي تيم ملي بعد ازجام جهاني 2014 بدتر شده و هيچ راهي براي تغيير در مسير آماده سازي تيم ملي نيست و با يك تفاهم دوجانبه با فدراسيون فوتبال به كارم خاتمه خواهم داد. كي روش افزود: با كمال احترام و عشقي كه به اين بازيكنان وهواداران تيم دارم با اين شرايط نمي توان تيم را آماده كرد و اگر رئيس فدراسيون به تقاضاي من درست جواب بدهد و يك تفاهم دوطرفه داشته باشيم من استعفا خواهم داد.وي با بيان اينكه ايران و هوادارانش به من همه چيز دادند اما من به آنها چيزي ندادم تصريح كرد: كارتيم ملي ايران در راه جام جهاني 2018 روسيه از خرداد سال 94 با انجام دو ديدارآغازمي شود.به گفته وي با فرمول جديد مقدماتي و به دليل آنكه ايران در جايگاه نخست رنكينگ تيمهاي آسيايي است و تيمها درهشت گروه تقسيم مي شوند احتمال دارد درمرحله بعد با تيم هايي مانند چين، ازبكستان و استراليا همگروه شويم واگر تيم به خوبي آماده سازي نشود اين احتمال وجود دارد كه درهمان دورمقدماتي حذف شويم.



**2002**
۰ نفر