۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۵۹
کد خبر: 81486056
T T
۰ نفر
رزمايش مديريت بحران درتيپ 158 شهيد كشاورزيان نزاجا برگزار شد

شاهرود - ايرنا - رزمايش مديريت بحران با نام محمد رسول الله (ص) توسط تيپ 158 شهيد كشاورزيان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران نزاجا) در شهرستان شاهرود برگزار شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي تيپ 158شهيد كشاورزيان فرمانده اين تيپ گفت:

تيپ 158 تكاور آمادگي كامل دارد با پيش بيني و تمهيدات لازم و به كارگيري يگان حوادت غير مترقبه طبيعي با حداكثر امكانات، همپاي ساير سازمان هاي كشوري عمليات امداد و نجات و كمك رساني را به محض وقوع زلزله در مناطق حادثه ديده انجام دهد.

سرهنگ 'مهدي معمار باشي' افزود: اين رزمايش به منظور تسهيل و تسريع در مديريت بحران حوادث طبيعي و سوانح به ويژه زلزله و كاهش آسيب ها را اجرا كند.

فرمانده تيپ 158 تكاور با بيان اينكه بايد با ساماندهي و سازماندهي كاملي در حوزه مقابله با حوادث وارد شويم، گفت: تيپ 158 با به كارگيري يگان بليات تحت امر خود به منظور كمك رساني به مردم آسيب ديده و ياري به ستاد بحران استان سمنان در سه مرحله قبل، حين و بعد از بحران اقدام به رزمايش بزرگ ياور با حضور كليه مسوولين لشگري و كشوري كند.

وي ادامه داد: در اين رزمايش يگان هاي اجراي مديريت بحران جمعيت هلال احمر شهرستان شاهرود احضار و ميزان آمادگي شان مورد ارزيابي قرار گرفت.

معمارباشي اضافه كرد: دستگاه هاي اجرايي در مراحل احتياط و مراقبت با اعلام هوشياري به تمامي قسمت هاي تابعه شروع به برنامه ريزي براي افزايش آمادگي براي واكنش و مقابله با بحران كردند.

وي گفت: در مرحله آماده شدن، برنامه ريزي مناسب براي رسيدن به حداكثر توانمندي و سازماندهي قابليت هاي خود در بعد نيروي انساني و تجهيزاتي خود را براي مقابله با بحران مهيا مي كردند.

وي خاطرنشان كرد: در مرحله اجرا طرح هاي عملياتي خود را با هماهنگي و تعامل ستادهاي مديريت بحران مناطق و مسوولين و كارگروه هاي تخصصي براي مقابله با كاهش اثرات بحران پيش آمده به مورد اجرا مي گذاشتند.

فرمانده تيپ 158 شهيد كشاورزيان گفت: اين تيپ داراي نيروهايي شجاع و آماده انجام هر گونه ماموريتي است.ك/1

7265/599

سرخط اخبار استان‌ها