۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲
کد خبر: 81486095
T T
۰ نفر
بی توجهی به فلج اطفال در پاكستان و افغانستان، باعث گسترش بیماری به كشورهای دیگر می شود

تهران – ایرنا – بنیانگذار شركت مایكروسافت و موسسه خیریه بیل و ملیندا گیتس، با اشاره به اقدامات گروه طالبان برای جلوگیری از تزریق واكسن به كودكان، گفت: اگر فلج اطفال در پاكستان و افغانستان كنترل نشود، به كشورهای دیگر سرایت خواهد كرد.

به گزارش تارنمای پاكستان تودی، بیل گیتس كه با شبكه اجتماعی ردیت (Reddit) سخن می گفت، تاكید كرد: دولت و ارتش پاكستان اكنون دارند این موضوع را جدی می گیرند. آنها باید از همان الگویی كه در نیجریه تجربه شد، پیروی كنند.

بنیاد خیری بیل و ملیندا گیتس، از كارزارهای مبارزه با فلج اطفال در كشورهای جهان، از جمله در پاكستان، حمایت می كند.

بنیانگذار مایكروسافت در این باره گفت 'ریشه كنی فلج اطفال یكی از بخش هایی است كه روی آن تمركز فراوان داشته ام. آخرین جایی كه در این زمینه فعالیت كردیم، حدود شش ماه پیش در آفریقا بود و امیدواریم این بیماری دیگر در آنجا دیده نشود. برای اطمینان از این موضوع، به حدود یك سال زمان نیاز است.'

'گیتس' با اشاره به چالش های مبارزه با فلج اطفال در پاكستان گفت: گروه طالبان كار را بسیار دشوار می كند. آنان بارها زنانی را كه برای تزریق واكسن به كودكانشان به مراكز بهداری مراجعه كرده اند را كشته اند.

بنیانگذار شركت مایكروسافت و ثروتمندترین فرد جهان، در این نشست عمومی به پرسش های متفرقه حاضران نیز پاسخ داد و از جمله گفت احساس حماقت می كند كه هیچ زبان خارجه ای بلد نیست!

وی در پاسخ به كسی كه از او خواسته بود در حوزه پژوهش های مربوط به جلوگیری از پیری و افزایش سن انسان سرمایه گذاری كند، گفت برای كسی كه در رفاه زندگی می كند، بسیار خودخواهانه است كه برای افزایش عمر خود سرمایه گذاری كند؛ در حالی كه هنوز در بخش هایی از جهان بیماری های سل و مالاریا، جان انسان ها را می گیرد.

آساق*5*9163*1579
۰ نفر

سرخط اخبار علم و آموزش