۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81486196
T T
۰ نفر
برگزاري دهمين كنگره سرطان سينه با حضور محققان داخلي و خارجي

تهران-ايرنا-دهمين كنگره بين المللي سرطان سينه از ششم تا هشتم اسفند ماه با حضور متخصصان و محققان داخلي و خارجي در تالار امام علي(ع) دانشگاه شهيد بهشتي برگزار مي شود.

رييس مركز تحقيقات سرطان امروز شنبه در نشست خبري به مناسبت هفته ملي مبارزه با سرطان گفت:تازه هاي تشخيص و درمان، پيشگيري و غربالگري، بيولوژي ملكولي، مسائل رواني - اقتصادي - اجتماعي، سلامت معنوي، اپيدميولوژي، ريسك فاكتورها و اتيولوژي از جمله موضوعاتي است كه در اين كنگره مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.

اسماعيل اكبري با اشاره به حضور متخصصان و محققاني از كشورهايي مانند آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، ايتاليا، اتريش و تركيه در اين كنگره، تصريح كرد:حدود 40 مقاله در اين كنگره ارائه مي شود.

وي ادامه داد:بيش از 350 اثر علمي به دبيرخانه اين كنگره ارسال شده كه حدود 80 درصد آنها پذيرفته و در قالب سخنراني و پوستر ارايه مي شود.

اكبري به برگزاري 12 كارگاه آموزشي در اين كنگره سه روزه اشاره كرد و گفت:رايوتراپي حين عمل، پزشكان عمومي و سرطان سينه، مشكلات سايكولوژي و پرستاري و مامايي در بيماران مبتلا به سرطان سينه از جمله كارگاهاي آموزشي است كه در اين كنگره برگزار مي شود.

رييس مركز تحقيقات سرطان، شايع ترين نوع سرطان را در بين زنان اعم از ايراني و ساير نقاط دنيا را سرطان سينه اعلام كرد و گفت:ارائه آخرين يافته هاي علمي،تجربيات صاحب نظران و راهكار مناسب براي بيماران مبتلا به سرطان سينه از مهمترين اهداف اين كنگره است.

دهمين كنگره بين المللي سرطان سينه با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور، سازمان بهداشت جهاني، انستيتو آنكولوژي اروپا ESO و انجمن اروپايي- آسيايي بيماري هاي سينه EURAMA برگزار مي شود.

هفته ملي مبارزه با سرطان همه ساله از 8 تا 15 بهمن در كشور برگزار مي شود.

علمي (3) ** 1201**1440
۰ نفر