۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۰۲
کد خبر: 81487197
T T
۰ نفر
امام جمعه انزلی:عمل به سیره ائمه معصومین(ع)راه نجات وسعادت بشریت است

رشت - ایرنا - امام جمعه بندرانزلی در مراسمی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) در رضوانشهر گفت: عمل به سیره ائمه معصومین (ع) راه نجات و سعادت بشریت از تمامی گمراهی ها است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'عبدالجواد شمس الدین' عصر شنبه در این مراسم كه با حضور جمعی از مردم تشیع و تسنن و مسوولان در مجتمع فرهنگی تربیتی آستان مقدس قم در پره سر رضوانشهر برگزار شد، افزود: مقام عبودیت موجب ارتقای درجه انسان ها می شود كه حضرت معصومه (س) نیز دارای چنین شخصیت ممتازی هستند.

وی افزود: خلقت انسان ها از سوی باری تعالی دارای اهداف و دامنه بسیار وسیع و گسترده می باشد كه وارد شدن به این مسیر برای بشریت توفیق بزرگی است كه هر فردی به اندازه ای به معنویات رسیده است و از همین مسیر عبودیت بهره لازم را نیز بدست می آورد.

وی با اشاره به این كه بالاترین انسان ها از حیث عبودیت پرودگار، ائمه معصومین (ع) می باشند، گفت: بعضی از اشخاص كه در تاریخ به مقام عبودیت رسیده اند دارای درجات و مراتبی مختلف هستند و سلمان فارسی نمونه بارز آن می باشد كه پیامبر (ص) در خصوص ایشان می فرمایند سلمان از ما اهل بیت(ع) هستند.

امام جمعه بندر انزلی همچنین با اشاره به مقام والای قمر منیر بنی هاشم ابوالفضل العباس (ع)، حضرت علی اكبر(ع)، حضرت زینب (س) بیان كرد: در بین افرادی كه از آنان یاد كردیم حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از مقام عصمت برخوردار هستند كه ایشان را كریمه اهل بیت و محدثه آل طاها نیز نامیده اند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: موضوع عصمت در وجود انسانهای مختلف بستگی به دارا بودن مقام عبودیت پروردگار در آنان است و بهره مندی از مقام عصمت به میزان بهره مندی از درجه عبودیت است؛ و عنایت پرودگار به انسانها نیز به میزان بندگی آنان است كه حضرت معصومه (س) دارای چنین شخصیت ممتازی هستند.

امام جمعه انزلی گفت: بهره بردن از وجود معنوی حضرت فاطمه معصومه (س) و معصومین موجب راه نجات خواهد شد و موفقیت همه مومنان نیز در توسل به ائمه معصومین(ع) بدست خواهد آمد.

وی با اشاره به جایگاه معنوی شهر مقدس قم بیان كرد: به بركت بانوی بزرگ اسلام حضرت معصومه (س)، امروز قم محل ترویج اسلام ناب محمدی و اهل بیت (ع) در سطح جهان می باشد كه همانند آینه تابان می درخشد.

در این مراسم كربلایی صابركهرودی از مداحان اهل بیت در شهرستان تالش در رثای حضرت فاطمه معصومه (س) مداحی كرد.

شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جعیت در 70 كیلومتری غرب مركز استان گیلان واقع شده است كه حدود نیمی از جمعیت این مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشكیل می دهند.ك2

7293/ 603

سرخط اخبار استان‌ها