۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۲۰:۰۰
کد خبر: 81488517
T T
۰ نفر
امسال 300 هزار نفر در رابطه با مواد مخدر دستگیر شدند

خرم آباد - ایرنا - قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت :طی 10 ماه گذشته سیصد هزار نفر در رابطه با مواد مخدر در كشور دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا «علیرضا جزینی» عصر چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود:60 هزار نفر از این افراد را معتادان كف خیابانی تشكیل می دهند.

وی با اشاره به اینكه در سال 2014 در كشور افغانستان 7 هزار تن مواد مخدركشت و تولید شده اظهار داشت:طی 8 ماه امسال به علت مصرف مواد مخدر 2 هزار نفر در سطح كشور فوت كرده‌اند كه از این تعداد 200 نفر زن هستند و شاهد افزایش 9.2 درصدی نسبت به سال گذشته در این زمینه هستیم.

جزینی با اشاره به اینكه در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان كارهای خوبی صورت گرفته است افزود:72 نفراز لرستان نیز جزو فوت شدگان در زمینه مصرف مواد مخدر هستند.

وی تصریح كرد: بحث برخورد با عطاری‌های متخلف یكی از برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر است كه در سطح كشور كارهای خوبی صورت گرفته و به طبع در استانها نیز این اقدامات در حال انجام است.

جزینی یادآور شد: 89 درصد مراكز ترك اعتیاد در سطح كشور یا ساماندهی شده‌اند و یا پلمب شده‌اند كه انتظار ما از مسئولان استان این است كه 10 مركز لرستان را در مسیر ساماندهی مجوز قانونی قرار دهند.

این مسئول از راه‌اندازی خط مشاوره 09628 در سطح كشور خبر داد و گفت: طی سال جاری 120 درصد افزایش ارتباط مردم با این مركز بوده كه 83 درصد مشاوره‌كنندگان را زنان تشكیل می‌دهند.

وی افزود: 84 درصد كسانی كه با این مركز تماس گرفته‌اند پاك و هیچ‌گونه موادی مصرف نكرده‌اند.

7279/542 / 1539

سرخط اخبار سیاست