۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 81518581
T T
۰ نفر
معاون دانشگاه پيام نور: نگاه و انديشه امام خميني (ره) در دانشگاه ها ترويج شود

گرگان - ايرنا- معاون فرهنگي، اجتماعي دانشگاه پيام نور گفت: با توجه به دسيسه هاي دشمنان، امروز نيازمنديم كه افكار و انديشه هاي امام راحل در دانشگاه ها بيشتر ترويج و تقويت شود.

به گزارش ايرنا، كريم نجفي برزگر روز سه شنبه در مراسم آغاز بكار دبيرخانه استانهاي مرزي دانشگاههاي پيام نور با محوريت اديان، در گرگان اظهار داشت: دانشگاهها منشا تحولات در كشور هستند و با توجه به حضور اساتيد و دانشجويان اهل سنت و اهل تشيع در مراكز آموزشي عالي، بايد در حوزه وحدت اسلامي و تقريب وحدت بصورت عملي كار شود.

وي با بيان اينكه فرهنگ خاص مربوط به دانشگاهها بر فرهنگ عمومي تاثيرگذار است، افزود: بايد در باره تاثيرگذاري دانشگاهها بر تقريب مذاهب اسلامي بيشتر كار شود.

نجفي برزگر ادامه داد: وحدت اسلامي اصل پيروزي انقلاب اسلامي بوده و رمز دوام آن نيز وحدت و همبستگي است.

وي با اشاره به اينكه دشمنان، اين وحدت را نشانه گرفته اند، خاطر نشان كرد: آنان مي خواهند وحدت جامعه را خدشه دار و بين مذاهب و حتي زبان ها و اقوام تفرقه ايجاد كنند.

معاون دانشگاه پيام نور در ادامه علت حوادث كشورهاي مختلف اسلامي را تفرقه بين قوميت و مذاهب خواند و گفت: بايد مراقب سياست تفرقه نظام سلطه باشيم.

وي همچنين آرزوي علماي كشورهاي اسلامي را وحدت در اين جوامع بيان كرد.

نجفي برزگر با اشاره به سخن امام خميني (ره) مبني بر اينكه انقلاب ما انفجار نور بود، يادآور شد: بيداري اسلامي در سرزمين هاي اسلامي همان انفجار نور حضرت امام بود كه باعث شد اسلام در سراسر جهان بسط، گسترش و توسعه يابد.

وي با اشاره به نامه اخير مقام معظم رهبري به جوانان غرب و امريكاي شمالي نيز اظهار كرد: اين نامه نشان مي دهد كه جوانان سراسر جهان كه بدنبال اسلام هستند بايد آن را از سرچشمه اصلي خود يعني قرآن و اهل بيت جستجو نمايند.

معاون پيام نور كشور همچنين يكي از نيازهاي جهان اسلام را ايجاد فرهنگ وحدت بيان كرد و افزود: فرهنگ وحدت را بايد در دانشگاه ها و مراكز علمي ايجاد كرد كه اگر اين مهم محقق شود، مي توانيم در وحدت اسلامي موفق باشيم.

وي ادامه داد: فرهنگ و اقتصاد با همديگر شكوفا مي شود و با توجه به اين كه استان گلستان به عنوان نماد وحدت در جامعه بوده و با كشورهاي آسياي ميانه ارتباط دارد، مي تواند تاثيرگذار و الگو باشد.

فعاليت دبيرخانه استانهاي مرزي با محوريت اديان و فرقه هاي نوظهور و به مركزيت پيام نور گلستان از امروز در گرگان آغاز شد.

3014/1648/ 6508
۰ نفر