۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۵۴
کد خبر: 81522030
T T
۰ نفر
طنین موسیقی سنتی ایرانی در كانون نویسندگان، ناشران و هنرمندان فیلیپین

كوالالامپور – ایرنا – موسیقی سنتی ایرانی در كانون نویسندگان، ناشران و هنرمندان موسیقی فیلیپی (فیلسكپ) طنین انداز شد.

به گزارش ایرنا، رایزنی فرهنگی ایران در مانیل روز جمعه اعلام كرد گروه موسیقی آوای كهن كه به دعوت این رایزنی به فیلیپین سفر كرده است به دعوت مدیر كانون نویسندگان، ناشران و موسیقیدانان فیلیپین در حضور شماری از استادان موسیقی و موسیقیدانان حرفه ای این كانون چندین موسیقی ایرانی اجرا كرد كه با استقبال مواجه شد.

پس از اجرای موسیقی سنتی ایرانی سه استاد معروف موسیقی فیلیپین نیز چند موزیك و نمونه هایی از موسیقی های مورد علاقه فیلیپینیان را اجرا كردند.

این سه استاد موسیقی فیلیپین پیش از اجرای خود به معرفی موسیقی فیلیپین پرداختند. موسیقی فیلیپین بر گرفته از اسپانیا و آمریكاست و بیشتر سبك غربی دارد و با تركیب بعضی سازهای محلی بوجود آمده است. موسیقی فیلیپین همانند ایران دارای ریشه و استقلال در سبك نیست.

گروه موسیقی ایرانی به سرپرستی محمدرضا اسلامی ابتدا به معرفی موسیقی كهن ایران قبل و بعد از اسلام پرداخت و با نواختن چند قطعه موسیقی اصیل و معرفی آلات موسیقی سنتی و اشعار حافظ ، مورد تشویق حاضران و اساتید موسیقی فیلیپینی حاضر در این نشست قرار گرفت.

موسیقیدانان فیلیپینی نیز سئوالات زیادی در خصوص نوع سازها و ادوات موسیقی ایرانی، موسیقی پاپ ایرانی، رویكرد اسلام به موسیقی و موسیقی های مورد علاقه جوانان ایرانی مطرح كردند كه به وسیله اعضای گروه آوای كهن پاسخ داده شد.

وظیفه و كاركرد كانون نویسندگان، ناشران و هنرمندان موسیقی فیلیپین كه در سال 1965 تاسیس شده، معرفی و تقویت موسیقی، اعطای مجوز به فعالان این هنر و حفظ حقوق مولف، نویسندگان و آهنگسازان و ناشران موسیقی و فراهم آوردن تمهیدات و امكانات برای آموزشی موسیقی به علاقمندان است.

آساق**1611

سرخط اخبار جهان