۹ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۴۶
کد خبر: 81522679
T T
۰ نفر

پيام قدرت

۹ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۴۶
کد خبر: 81522679
پيام قدرت

تهران- ايرنا- روزنامه «جمهوري اسلامي» در سرمقاله امروز -شنبه- خود با عنوان «پيام قدرت» نوشته است: نهمين رزمايش بزرگ پيامبر اعظم كه طي سه روز گذشته در سواحل و مناطق جنوبي كشور برگزار شد، نشان دهنده قدرت دفاعي نظام جمهوري اسلامي در زمينه‌هاي گوناگون است. اين رزمايش با توجه به ابعاد دريائي و زميني و سلاح‌هاي جديدي كه توسط جهاد خودكفائي نيروي زميني سپاه پاسداران ساخته و آزمايش شده‌اند، اهميت فوق‌العاده‌اي دارد.

نويسنده معتقد است: رزمايش اخير در دو سطح پيام‌هاي مهمي دارد. يك پيام در سطح منطقه و پيام مهم‌تر در سطح جهان. پيام اين رزمايش در سطح منطقه، ابلاغ اين واقعيت به ملت‌ها و دولت‌ها به ويژه در سواحل جنوبي خليج فارس است كه تامين امنيت منطقه، نيازي به حضور و دخالت بيگانگان ندارد. نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران، كارآزموده، مجهز به سلاح‌هاي جديد و مسلط به نيازها و اقتضائات منطقه، از كفايت لازم براي كمك به تمام ملت‌ها و كشورهاي همسايه به ويژه همسايه‌هائي كه در جنوب با ايران مرزهاي مشترك آبي و زميني دارند برخوردار است. ويژگي اين قدرتمندي اينست كه بدون منت و چشمداشت در خدمت همسايگان قرار دارد و آنها مي‌توانند با خيال راحت از اين فرصت بهره‌مند باشند. ويژگي مهم‌تر نيز اينست كه جمهوري اسلامي ايران در زمينه توليد سلاح‌ها و تجهيزات نظامي دست بالا را دارد و از اين امكان برخوردار است كه نيازهاي همسايگان را نيز برطرف نمايد.

خودكفائي در زمينه تجهيزات نظامي و سلاح‌ها، اين امتياز را به همراه دارد كه تامين امنيت منطقه به هيچ قدرتي وابستگي پيدا نمي‌كند و به همين دليل در هيچ زمان و زمينه‌اي زير بار فشارها و باج خواهي‌هاي قدرت‌هاي استعماري نخواهد رفت. براي دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه نيز اين يك امتياز محسوب مي‌شود و آنها نيز مي‌توانند از كمك‌هاي بدون منت و چشمداشت جمهوري اسلامي ايران به هر ميزان كه نياز داشته باشند براي تامين امنيت خود استفاده كنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران، ديروز در آخرين مرحله از نهمين رزمايش رسول اعظم، يك سلاح جديد راهبردي را بكار گرفت كه نشان مي‌دهد نيروي دريائي جمهوري اسلامي ايران نقش تعيين كننده‌اي در افزايش قدرت دريائي خود براي مقابله با تهديدها دارد. افزايش قدرت دريائي ملت‌هاي منطقه با توجه به طمع‌هائي كه دشمنان ملت‌ها يعني قدرت‌هاي استعماري به آب راه‌هاي اين منطقه دارند، از اهميت زيادي برخوردار است. خوشبختانه اين قدرت اكنون در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار دارد و تمام ملت‌ها و دولت‌هاي منطقه مي‌توانند با اطمينان كامل از آن بهره‌مند باشند. آنچه مهم است اينست كه پيام رزمايش موفق اخير به درستي توسط همسايگان جمهوري اسلامي ايران دريافت شود و همه بدانند كه صلح و دوستي و آمادگي كامل براي برقراري امنيت در سرتاسر منطقه و حفاظت از منافع ملت‌ها و كشورها را دارد.

پيام دوم رزمايش كه از پيام اول مهم‌تر است، متوجه قدرت‌هاي مداخله‌گر جهاني به ويژه آمريكاست. قطعاً كارشناسان نظامي اين قدرت‌ها گزارش‌ها و اطلاعات دقيقي از آنچه در نهمين رزمايش رسول اعظم در خليج فارس و تنگه هرمز و در سواحل جنوبي كشور صورت گرفت در اختيار دارند و به خوبي مي‌دانند كه نيروهاي مسلح ايران از قدرت رزمي و دفاعي بالائي برخوردار است و اين قدرت را براي پيشبرد اهداف در تمام زمينه‌ها پشتوانه خود قرار مي‌دهد. در اين رزمايش، علاوه بر اثبات آمادگي رزمي و دفاعي سپاه پاسداران در دريا و خشكي، تعداد قابل ملاحظه‌اي از سلاح‌هاي جديد ساخته شده توسط جهاد خودكفائي نيروي زميني سپاه نيز آزمايش شدند و خوشبختانه توانستند قدرت چشمگير جمهوري اسلامي ايران در بخش صنايع دفاعي را به اثبات برسانند.

اين، پيام قدرت است كه رزمايش اخير به آن دسته از دولت‌ها كه هنوز هواي مداخله در امور كشورهاي ديگر را در سر دارند داده و به آنها فهمانده است كه نبايد مثل گذشته تصور كنند همه چيز را در اختيار خود دارند و ديگران به آنها نيازمند يا وابسته هستند. اين تصور كهنه در مورد جمهوري اسلامي ايران، بي‌پايه است و ملت ايران توانسته انقلاب خود را به بخش‌هائي همچون صنايع نظامي نيز گسترش دهد و كاري كند كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بتواند روي پاي خود بايستد و حتي براي رفع نيازهاي ساير ملت‌ها نيز آمادگي داشته باشد.

اين قدرت‌نمائي كه در نهمين رزمايش رسول اعظم در دو زمينه رزم عملي و بكارگيري سلاح‌هاي جديد ساخته شده توسط متخصصان ايراني جهاد خودكفائي نيروي زميني سپاه پاسداران به ظهور پيوسته، پاسخ كاملاً مناسبي به كساني است كه هر روز سخن از روي ميز بودن گزينه نظامي و ساير گزينه‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران به ميان مي‌آورند. جمهوري اسلامي ايران، نه تنها در زمينه نظامي بلكه در زمينه‌هاي مردمي و اقتصادي نيز پاسخ‌هاي كوبنده‌اي براي اين تهديدهاي آمريكا دارد. در زمينه مردمي، راه پيمائي يوم‌الله 22 بهمن امسال نشان داد مردم سراسر كشور همچنان پشتيبان انقلاب و نظام جمهوري اسلامي هستند و اين پشتوانه عظيم بهترين ضامن براي حفاظت از كشور و نظام در برابر تهديدات خارجي است. در زمينه اقتصادي نيز همراهي مردم و دولت براي به ثمر رساندن طرح اقتصاد مقاومتي نتايج درخشاني به بار خواهد آورد كه آن نيز پشتوانه خوبي براي نظام و كشور است.

در كنار پشتوانه‌هاي مردمي و اقتصادي، خودكفائي در صنايع دفاعي و برخورداري از قدرت رزمي نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. اينكه دولتمردان آمريكائي تلاش مي‌كنند جمهوري اسلامي ايران را از داشتن صنايع دفاعي پيشرفته از جمله موشك‌هاي دوربرد منع كنند به اين دليل است كه نمي‌خواهند ايران در صنايع نظامي خودكفا باشد. در مقابل، اينكه تاكيد رهبر انقلاب همواره بر اينست كه ما برخلاف نظر آمريكا هرچه در توان داريم براي تقويت صنايع نظامي و قدرت دفاعي خود بكار خواهيم بست، به اين دليل است كه معتقدند قدرت نظامي به ويژه خودكفائي در زمينه صنايع نظامي يكي از مهم‌ترين عوامل اقتدار نظام جمهوري اسلامي است.

نهمين رزمايش رسول اعظم، با موفقيت‌هائي كه در زمينه‌هاي رزمي و آزمايش سلاح‌هاي جديد ساخته شده توسط جهاد خودكفائي نيروي زميني سپاه پاسداران داشت، پيام قدرت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بود، پيامي كه قطعاً دولت‌هاي سلطه‌گر نيز آن را درك كرده‌اند و در خنثي شدن تهديدهاي اعلام شده توسط آنها در همه زمينه‌ها از جمله مذاكرات هسته‌اي تاثير زيادي خواهد داشت.

منبع: جمهوري اسلامي

اول**1368**
۰ نفر