۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۸
کد خبر: 81523446
T T
۰ نفر
30 راهكار براي رفع موانع بخش كشاورزي استان اصفهان ارائه شد

اصفهان- ايرنا- استاندار اصفهان گفت: 30 راهكار اساسي براي رفع موانع بخش كشاورزي اين استان ارائه شده كه 50 درصد از اين موارد در بخش ملي و بقيه در بعد استاي قابل بررسي است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي استانداري اصفهان، 'رسول زرگر پور' در بيست و دومين جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان افزود: در جلسات گذشته اين شورا 9 مورد اساسي به عنوان موانع اصلي بخش كشاورزي استان اصفهان احصا شده است.

وي با اشاره به توسعه صادرات در بخش كشاورزي اظهار داشت: در اين خصوص نيز موانع موجود احصا شده و راهكارهاي اساسي براي حل مشكلات و مسائل بخش كشاورزي ارائه شده است.

استاندار اصفهان به اجراي ماده شش قانون كسب و كار اشاره و تصريح كرد: بر اساس اين ماده پيش بيني شده كه اقلام اطلاعاتي و آماري كه فعالان بخش خصوصي و سرمايه گذاران و كارآفرينان نياز دارند بايد در مرحله اول احصا و سالانه در اختيار آنها قرار داده شود تا اين افراد بتوانند سرمايه گذاري خود را بر اساس اطلاعات آماري دقيق انجام دهند.

زرگرپور افزود: 22 عنوان از اقلام آماري و اطلاعاتي بايد بر اساس فراخوان صورت گرفته از بخش هاي مختلف اتاق بازرگاني و فعالان بخش اقتصادي احصا شود كه اين موارد امروز نهايي شد.

وي تصريح كرد: بخشي از اين آمار و اطلاعات بايد در استان تهيه شود كه به دستگاه مربوط ابلاغ خواهد شد و بخشي نيز براي دريافت اطلاعات نهايي به تهران ارسال خواهد شد.

زرگرپور اضافه كرد:‌ جمع آوري اين اطلاعات باعث خواهد شد كه سرمايه گذاران، فعالان اقتصادي و كارآفرينان با آمار و اطلاعات كامل تر و شناخت بالاتري نسبت به فضاي اقتصادي و نيازهايي كه وجود دارد سرمايه گذاري كنند.

استاندار اصفهان با بيان اينكه با پيگيري هاي صورت گرفته هيات هاي بررسي اختلاف هاي مالياني از چهار به 12 هيات افزايش يافته است، اظهار كرد: اين امر رضايت بخش خصوصي را به همراه خواهد داشت و باعث شده كه پرونده هايي كه اختلاف مالياتي دارند سريعتر بررسي شود.

وي به الكترونيكي شدن ثبت شركت ها اشاره و تصريح كرد: با اجراي اين موضوع در بخش سخت افزاري مشكلاتي براي فعالان بخش خصوصي ايجاد شده كه با تصميمات متخذه در اين جلسه، بزودي مشكلات اين بخش برطرف خواهد شد.

استاندار اصفهان به طرح كشت خارج از مرزها براي كشاورزان اصفهاني اشاره كرد و گفت: با توجه به وجود كشاورزان با تجربه و كارآمد در اصفهان كه براي كشت در استانهاي ديگر اقدام به اجاره زمين مي كنند و تجربه مهاجرت را دارند، اصفهان يكي از بهترين استان ها براي اجراي اين طرح است.

زرگرپور اضافه كرد: با توجه به اين تجربيات و مذاكره با وزارت جهادكشاورزي، وزارت خارجه و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، شرايطي را فراهم خواهيم كرد كه بخشي از كشاورزان به كشورهايي كه آب و خاك كافي در اختيار دارند فرستاده شوند و تجربه و تلاش خود را به مشاركت گذارند و به امنيت غذايي كشور كمك كنند.

7137/ د/ 6508

سرخط اخبار استان‌ها