۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰:۰۲
کد خبر: 81523838
T T
۰ نفر
استاندار همدان: توسعه نهاوند در اولويت مديريت استان است

نهاوند – ايرنا – استاندار همدان گفت: شهرستان تاريخي و انقلابي نهاوند هنوز به آنچه كه استحقاقش را دارد نرسيده و بر اين اساس توسعه آن در اولويت مديريت استان است.

به گزارش ايرنا محمد ناصر نيكبخت روز شنبه در كميته برنامه ريزي شهرستان نهاوند كه با حضور سفير ايران در روسيه برگزار شد، افزود: شهرستان نهاوند از برخي محروميت ها رنج مي برد و مديران استان بايد اين منطقه را به صورت ويژه در نظر بگيرند.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر نهاوند فاقد نماينده در مجلس شوراي اسلامي است افزود: توجه به رفع مشكلات اين منطقه در اولويت برنامه هاي دستگاههاي استان قرار دارد.

استاندار همدان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شيوع بيماري وي اچ اس در مراكز پرورش ماهي استان گفت: با دستور معاون اول رييس جمهوري براي مبارزه با بيماري هاي آبزيان 880 ميليارد ريال اعتبار به استان اختصاص يافته كه لازم است پيگيري هاي لازم به عمل آيد تا سهم نهاوند نيز از اين رقم پرداخته شود.

وي همچنين گفت: با تصويب بنياد مسكن كارخانه ساخت بتون سبك گازي با اعتباري معادل يك هزار و 200 ميليارد در نهاوند احداث خواهد شد كه با ساخت اين مجموعه براي 400 نفر اشتغالزايي بوجود خواهد آمد.

در اين جلسه فرماندار نهاوند نيز گفت: در سال جاري 239 ميليارد و 887 ميليون ريال به نهاوند اختصاص يافته كه اين مبلغ بين 259 پروژه توزيع شده است.

عبدالملكي افزود: نيمي از مجموع اين اعتبارات به ارزش 118 ميليارد و 880 ميليون ريال تخصيص داده شده است.

گفت: در حال حاضر يك طرح 300 واحدي مسكن مهر در نهاوند آماده واگذاري است كه داراي مشكل فاضلاب مي باشد و اين مساله باعث شده كه اين طرح تكميال نشود.

وي نامناسب بودن فضاي كنوني دانشگاه دولتي نهاوند، عدم واگذاري ساختمان اداره پست و نبود پايگاه انتقال خون در شهرستان را از ديگر مشكلات موجود ذكر كرد.

در اين مراسم همچنين امام جمعه نهاوند نيز با اشاره به نقش امامت در وحدت جامعه اسلامي گفت: خداوند امامت را وسيله اي قرار داده تا امت اسلامي به تفرقه و اختلاف گرفتار نشوند و اگر در صدر اسلام مي گذاشتند امامت به دست حضرت علي (ع) بيفتد از مصائب امروز براي مسلمانان خبري نبود.

وي با بيان اينكه امروز همان انحراف در جوامع اسلامي وجود دارد افزود: امروز دشمن به نام اسلام گروه خطرناك داعش كه تربيت شده دست اسرائيل است را تشكيل داده كه اين گروه بدترين جنايات را به نام اسلام عليه انسانها انجام مي دهد تا اين دين را در سطح جهان خشن جلوه دهد .

وي گفت: اگر امت اسلامي بخواهد از اين جهنمي كه خودش ايجاد كرده رهايي يابد مي بايست به امامت بازگشت نمايد و امروز در دوران غيبت ولايت فقيه در واقع همان نقش امامت جامعه را عهده دارد كه لازم است مسلمانان از آن تبعيت داشته باشند.

شهرستان نهاوند در غرب كشور و از توابع استان همدان است كه با دارا بودن جمعيتي بيش از 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان واقع شده است.

7525/6993

سرخط اخبار استان‌ها