خدمات دولت يازدهم به فرهنگيان كهگيلويه و بويراحمد برجسته بود

ياسوج -ايرنا- معاون توسعه مديريت ومنابع انساني اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد به پرداخت پاداش350 ميلياردريالي مناطق محروم فرهنگيان اين استان اشاره كرد و گفت: اقدامات دولت يازدهم براي رفع مشكلات فرهنگيان اين استان برجسته بود.

اردشير ياري عصر يكشنبه درگفت وگو با خبرنگارايرنا افزود: حدود 120 ميليارد ريال در سال 92براي پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته كهگيلويه و بويراحمد پرداخت شد و پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 93 اين استان در حال پيگيري است.

وي بيان كرد: يكي از مهمترين خدمات ارايه شده به فرهنگيان كهگيلويه و بويراحمد در يك سال اخير اعطاي تسهيلات 50 ميليون ريالي از سوي بانك ملي اين استان است كه تاكنون از مجموع بيش از 12 هزار فرهنگي استان سه هزار و 520 نفر آن را دريافت كرده اند.

وي افزود: واگذاري سالانه تعدادي خودرو ازطريق قرعه كشي،ايجاد زائرسرا در مشهد مقدس و شيراز به منظور اقامت به همراه دريافت مبالغ اندك، ارايه خدمات بهداشتي و درماني به همراه تخفيف در درمانگاه فرهنگيان ياسوج و راه اندازي دستگاه سونوگرافي در اين درمانگاه از ساير خدمات ارايه شده به فرهنگيان كهگيلويه و بويراحمد است.

ياري اسكان و تغذيه همراه با تخفيف در باشگاه فرهنگيان ياسوج، صدور كارت بيمه طلايي و اعطاي كارت اتكا پس از انعقاد قرارداد بين اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد و فروشگاه اتكاي ياسوج را از ساير خدمات ارايه شده به فرهنگيان اين استان براي رفاه حال آنان اعلام كرد.

وي اظهاركرد: براساس قرارداد منعقده بين فروشگاه اتكاي ياسوج و اداره كل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد اين فروشگاه اقدام به عرضه كالاهاي داراي كيفيت مطلوب و قيمت مناسب به فرهنگيان استان كرده و فرهنگيان نيز مي توانند سالانه 60 ميليون ريال به صورت قسطي و در 10 قسط شش ميليون ريال از اين فروشگاه خريد كنند.

ياري عنوان كرد: كارت اتكاي فرهنگيان كهگيلويه و بويراحمد نيز ماهانه به ميزان سه ميليون ريال شارژ شده و مي توانند با اين مبلغ سيد كالا شامل مواد خوراكي و اقلام اساسي را از فروشگاه اتكاي ياسوج خريداري كنند.

وي ابراز داشت: يكي از سياست هاي مهم وزير آموزش و پرورش آن بود 10 استان كشور كه فرهنگيان و اعضاي خانواده آنان بيشترين مراجعات به پزشك را دارند مراكز بهداشتي و درماني مجهز براي آنان در نظر گرفته شود.

ياري افزود: كهگيلويه و بويراحمد نيز جزو اين 10 استان بود و قرار شد يك مركز بهداشتي و درماني مجهز در شيراز براي مراجعه و درمان فرهنگيان اين استان و خانواده آنان در نظر گرفته شود كه اين امر با جديت از سوي وزارت آموزش و پرورش در حال پيگيري است.

وي گفت: فرهنگيان كهگيلويه و بويراحمد مشكلات متعددي دارند و امكانات رفاهي ارايه شده به آنان محدودتر از كاركنان برخي دستگاه هاي اجرايي اين استان است.

ياري بدون اشاره به تعداد دقيق، بيان كرد: حدود 120 ميليارد ريال در سال 92 براي پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته كهگيلويه و بويراحمد پرداخت شد و پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 93 اين استان نيز هنوز پرداخت نشده است.

وي اظهار كرد: از زمان آغاز به كار دولت يازدهم تاكنون حقوق فرهنگيان كهگيلويه و بويراحمد بين 18/5 تا 21 درصد افزايش داشته است.

7535/1352/6162
۰ نفر