۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۴۴
کد خبر: 81525880
T T
۰ نفر
معاون پرورشي آموزش و پرورش: 600 مدرسه قرآني در دولت يازدهم احيا شد

سمنان - ايرنا - معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبير و اميد 600 مدرسه دارالقرآن در كشور در سال تحصيلي جاري احيا شد.

حميدرضا كفاش روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان افزود: كيفيت بخشي به مدارس دارالقرآن در سال آينده مدنظر آموزش و پرورش است.

وي با اشاره به اينكه پيشنهاد دولت براي بودجه سال آينده معاونت پرورشي آموزش و پرورش 700 ميليارد ريال است، ادامه داد: اين اعتبار جدا از اعتباراتي است كه از سوي كميسيون آموزش عمومي قرآن و موافقت‌نامه هاي آموزش و پرورش با وزارتخانه‌هاي ديگر به اين بخش اختصاص مي‌يابد.

وي از فعاليت حدود 54 هزار مربي و معاون پرورشي و فرهنگي در كشور خبر داد و اضافه كرد: 50 هزار مربي و معاون پرورشي شاغل و سه هزار و 250 مربي حق‌التدريس در معاونت پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش فعالند.

كفاش از اضافه شدن يك هزار نيروي كارشناس دانش آموخته از دانشگاه‌هاي فرهنگيان در كشور از سال 95 به عنوان مربي پرورشي خبر داد.

وي در مورد مسابقات و فعاليتهاي قرآني در استانها و مناطق، تصريح كرد: اين مسابقات در استانها، با كمك مردم و نهادهاي دولتي و غيردولتي، به يك جريان فرهنگي تبديل شده اند.

وي با اشاره به اعزام 550 هزار نفر به اردوهاي راهيان نور در سال تحصيلي جاري در كشور، تاكيد كرد: تا پايان اين سال تحصيلي تعداد افراد اعزامي به اين اردوها در كشور به بيش از يك ميليون نفر مي‌رسد.

كفاش يادآور شد: توقف اعزام اردوهاي راهيان نور به علت نامساعد بودن شرايط هوا در جنوب كشور چند روزه بود و اعزام اين اردوها اكنون ادامه دارد.

وي خاطرنشان كرد: كاروانهاي اختصاصي اعزام دانش آموزان به همراه خانواده‌ها نيز در تعطيلات نوروز متوقف و پس از نوروز 94 از سرگرفته مي‌شود.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تدبير بازگشت مديريت اردوگاه هاي فرهنگي تربيتي به اين معاونت در دولت يازدهم، گفت: تا پايان سال اعتباري به منظور ساماندهي اين اردوگاه هاي به استانها ابلاغ مي شود.

حميدرضا كفاش در آيين تجليل از فعالان حوزه پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان سمنان حضور يافت.ك/3

6103

سرخط اخبار استان‌ها