۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۳۵
کد خبر: 81525990
T T
۰ نفر
برنامه ريزي در آموزش و پرورش  منصفانه و بدون توجه به جناح خاصي باشد

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برنامه ريزي در آموزش پرورش بايد منصفانه، بدون توجه به جناحهاي سياسي باشد تا مشكلات و كاستيهاي آن مرتفع و نقاط قوت تقويت شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله علي خاتمي روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته امور تربيتي در گردهمايي مربيان پرورشي ناحيه دو آموزش و پرورش زنجان افزود: سه گروه به عنوان اضلاع يك مثلث به منظور تربيت و پرورش نسل نوجوان و جوان جامعه در تلاش و برنامه ريزيهاي بي وقفه هستند.

وي يادآورشد: آموزش و پرورش، خانواده و دولت هر كدام ضلعي از اضلاع اين مثلث هستند كه عمر و سرمايه هاي خود را در راه تربيت و پرورش نسل آينده جامعه هزينه مي كنند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خانواده ها فرزندان را بهترين ثمره زندگي خود مي دانند، براي آنها وقت گذاشته و سرمايه گذاري مي كنند.

آيت الله خاتمي ادامه داد: معلمان و دولت دوشادوش خانواده هاي دانش آموزان بزرگترين سرمايه هاي خود را به لحاظ كمي و كيفي در راه تعليم و تربيت آينده سازان جامعه هزينه مي كنند.

وي ادامه داد: جامعه ما با فرهنگي ريشه دار و پر رنگ، علاقه و دلسوزي زيادي به فرزندان خود دارد.

آيت الله خاتمي با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش بزرگترين نيروهاي فرهنگي كشور را دارد خاطرنشان كرد: اين نيروها براي تعليم و تربيت دانش آموزان پرورش يافته اند و مسووليتي سنگين در خدمت رساني برعهده دارند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: خروجي آموزش و پرورش دانش آموزاني هستند كه با قضاوتي منصفانه و ديدي واقع بينانه، آموزش و پرورش، خانواده و دولت از اين خروجي راضي نيستند و يا براي آنان ايده آل نيست.

آيت الله خاتمي مهمترين سرمايه هر كشور را نيروي انساني آن بيان كرد و يادآور شد: اولين و مهمترين سرمايه ها كودكان هستند كه پدران، مادران، مديران، مربيان و مسوولان آينده جامعه اسلامي خواهند بود و سرمايه هاي اصلي يك كشور معدن، تكنولوژي، صنعت و قدرت نظامي نيست.

وي تاكيد كرد: تغييرات در آموزش و پرورش، تحول بنيادين، تغيير محتواي كتابهاي درسي فقط به منظور پيشرفت تحصيلي و تربيت نسل آينده موفق انجام مي شود.

7325/6085

سرخط اخبار استان‌ها