۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸
کد خبر: 81526178
T T
۰ نفر
متن كامل سخنان وزیر ارشاد در حاشیه نشست روسای مراكز استانی ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه خبرگزاری جمهوری اسلامی به خوبی توانسته اعتماد مسئولان نظام را جلب كند، افزود: ایرنا باید علاوه بر احیاء اقتدار گذشته ، اعتماد مردم را نیز نسبت به خود تقویت كند .

علی جنتی در حاشیه اجلاس روسای مراكز استانی ایرنا در گفت وگویی اظهار كرد: خبرگزاری در زمان حاضر نیاز به نوسازی دارد، باید بتواند از فناوری های جدید استفاده كرده و نسبت به باز آموزی نیروهای جوان خود اقدام كند.

وی تاكید كرد: ایرنا باید با نو كردن سیستم خود، وظیفه و رسالت محوله را به خوبی انجام دهد .

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی این توضیح را نیز داد كه ایرنا به عنوان خبرگزاری اصلی نظام جمهوری اسلامی با سابقه دیرینه 80 ساله و اعتباری كه در بین مردم از دیرزمان پیدا كرده نقش موثری در اطلاع رسانی ایفا می كند .

جنتی یادآور شد: یكی از شعارهای اصلی دولت اعتدال تاكید بر خبررسانی دقیق و غیر جانبدارانه به دور از جنجال ها و جریانات سیاسی است و ایرنا هم در طول یك و نیم سال گذشته توانسته اعتماد مردم و مسئولان را نسبت به خود تقویت كند .

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران شعار اعتدال را سر لوحه خود قرار داده و از این روند حمایت می كند.

وزیر ارشاد همچنین گفت : در مجموع با توجه به اینكه مدیریت خبرگزاری حرفه ای است و همچنین بسیاری از مدیران استان ها از عناصر با تجربه و خبره در حوزه های خبری انتخاب شده اند ، آنچه در ستاد مشاهده می شود ، عملا حركت رو به جلو است.

جنتی افزود: به هر اندازه كه ایرنا در حوزه نمایندگی های خارج از كشور بتواند حضور بیشتری داشته باشد ، صرفن ظر از اطلاع رسانی قادر خواهد بود، تجربیات بیرونی را بهتر به داخل انتقال دهد .

نشست دو روزه مدیران استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی با عنوان كارآمدی و روز آمدی حرفه ای در خبر روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته در تهران برگزار شد .

خبرگزاری جمهوری اسلامی در زمان حاضر با 31 مركز و 25 دفتر و فعالیت بیش از 250 رابط خبری ، رویدادهای سراسر كشور را رصد كرده و پوشش می دهد.

فراهنگ **1601**1569

سرخط اخبار فرهنگ