۱۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81526428
T T
۰ نفر
عضو تشخيص مصلحت: آيت الله مدني ذوب اسلام و مجذوب ولايت فقيه بود

تبريز- ايرنا - عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: آيت الله شهيد سيد اسدالله مدني با تمام وجودش ذوب اسلام و مجذوب ولايت فقيه بود.

علي آقامحمدي روز دوشنبه در همايش علمي شهيد محراب آيت الله مدني در دانشگاه شهيد مدني آذربايجان، افزود: همه دوستي ها و احيانا دشمني هاي شهيد مدني براي رضاي خداي متعال بود.

وي گفت: تمام زندگي اين عالم مبارز پر از درس و مشي خداشناسي و تقواي الهي و پرهيزكاري است و در عين حال در برابر مخالفان اسلام و قرآن و آيين و سنت نبوي همانند كوهي استوار و مدافع حقيقت و عدالت بود.

آقامحمدي با اشاره به دوران مبارزات قبل از انقلاب شهيد مدني، يادآوري كرد: رژيم ستمشاهي وي را به نقاط مختلف كشور از جمله نورآباد ممسني، كنگان، خرم آباد، گنبد كاوس و مهاباد تبعيد كرد ولي آيت الله مدني نه تنها از مبارزات و ارشاد و تبليغ دين و قرآن كوتاهي نكرد بلكه در آنجا منشاء تحولات فرهنگي و اجتماعي هم شد.

وي شهيد محراب آيت الله مدني را يكي از شاگردان و مريدان مخلص امام خميني (ره) دانست و گفت: وي در جهت شناساندن نهضت امام راحل و آشكار كردن ظلم و ستم رژيم وابسته پهلوي فعاليت هاي زيادي را انجام داد.

وي افزود: لازم است مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان زندگي شخصيت هاي بزرگي همانند شهيد مدني را مطالعه و آنها را در زندگي فردي و اجتماعي خود پياده كنند.

آقامحمدي اظهار كرد: درست است كه شهيد مدني در آذرشهر ديده به جهان گشوده است، ولي ابعاد بزرگ شخصيت علمي و ديني و تقواي الهي آن عالم رباني متعلق به اسلام و قرآن و نظام جمهوري اسلامي ايران است.

همايش شهيد محراب آيت الله سيداسدالله مدني با شركت مسوولان، استادان و دانشجويان در تالار دانشكده علوم پايه دانشگاه شهيد مدني آذربايجان در شهرستان آذرشهر ترتيب يافته بود.

شهيد مدني در سال 1293 هجري شمسي در آذرشهر ديده به جهان گشود و پس از حدود 67 سال عمر در 20 شهريور 1360 در محراب نماز جمعه تبريز به دست منافقي كوردل به شهادت رسيد.

شهرستان آذرشهر با 120 هزار نفر جمعيت در 55 كيلومتري تبريز واقع شده و دانشگاه شهيد مدني آذربايجان هم در حوزه اين شهرستان با حدود هفت هزار نفر دانشجو قرار گرفته است.

استان آذربايجان شرقي با سه ميليون و 724هزار و 620 نفر جمعيت، يكي از استان هاي پرجمعيت شمال غربي ايران محسوب مي شود.

1756/7226/3038
۰ نفر