۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۰۴
کد خبر: 81526627
T T
۰ نفر
سومين جشنواره رباتيك محلات تهران در شهر ري برگزار شد

شهر ري - ايرنا آيين اختتاميه سومين جشنواره كانون هاي رباتيك محلات شهر تهران «شكوفا سه» به ميزباني شهرداري منطقه 20 شامگاه دوشنبه در فرهنگسراي ولاي شهر ري برگزار شد.

به گزارش ايرنا در اين دوره از رقابت ها بيش از سه هزار نفر در قالب يك هزارو 400 تيم شركت كرده بودند كه پس از بررسي و ارزيابي هاي به عمل آمده تعداد 900 تيم توانستند رقابت هاي مقدماتي خود را در 10 ليگ و در دو روز هفتم و هشتم اسفند در محل ورزشگاه شهيد مدرس شهر ري برگزار كنند.

بنابراين گزارش قائم مقام شهرداري منطقه بيست در ابتداي اين مراسم با بيان اينكه امنيت و آرامش امروز كشور را مديون شهداي انقلاب و دفاع مقدس مي دانيم گفت: شهرداري منطقه 20 افتخار دارد كه ميزبان مبتكران و متفكران و آينده ساز كشور است و از اين لحاظ فعاليت هاي اجتماعي و خدماتي اين منطقه به سمت تخصصي و علمي تر شدن پيش خواهد رفت.

اصغرعطايي برگزاري سومين دوره مسابقات رباتيك محلات تهران را در اين منطقه فرصتي مغتنم براي استفاده از تفكرات خلاق جوانان و نوجوانان اين مرز و بوم دانست و افزود: ميزباني سه دوره مسابقات رباتيك با حضور 74 محله تهران در منطقه 20 نشان از اهميت اين موضوع براي مسوولان شهرداري دارد.

رييس كميته ملي روبوكاپ ايران نيز درسخناني گفت: علم رباتيك به عنوان يك يار در كنار بخش اقتصادي كشور مي تواند تغييرات اساسي در اين زمينه براي رشد و توسعه چرخه توليد و اشتغالزايي آن ايجاد كند و در آينده اين علم نقش بسيار موثري در بيشتر بخش و فعاليت ها ايفا خواهد كرد.

مرتضي موسي خاني با بيان اينكه شهرداري تهران زمينه خلاقيت را در شهرها و حتي روستاها ايجاد كرده است افزود: بستر خلاقيت و نوآوري در بسياري از مناطق بوجود آمده و جوانان و نوجوانان براي صرف فعاليت هاي ابتكاري و خلاق خود بايد همت كنند و خانواده ها نيز در ادامه اين مسير نقش بسيار موثري براي فرزندان خواهند داشت.

وي گفت: 5/2 درصد مردم جهان به فكر فعاليت هاي خلاق هستند و اين جمعيت مي توانند دگرگوني هاي عظيمي در كره خاكي بوجود آورند و به گفته بسياري از دانشمندان جهان جمهوري اسلامي ايران جزو 10 كشور برتر از نظر توليد خلاقيت و داراي افراد با هوش برتر است.

موسي خاني افزود: همه مردم داراي فكر خلاق هستند و مي توانند با تغيير نگاه و استفاده از فرصت هاي پيش آمده در اطراف خود نسبت به ارائه ابتكار ، طرح و برنامه و به دنبال آن ايجاد كارآفريني در سطح وسيع ، از ظرفيت هاي خدادادي به نحو شايسته بهره مند شوند.

در اين مراسم كه برخي از مسوولان شهرداري تهران، شهرداري منطقه 20، سرپرستان تيم هاي شركت كننده و خانواده آنان حضورداشتند به نفرات دوم و سوم سومين دوره مسابقات رباتيك محلات شهر تهران تنديس و لوح تقدير اهدا و به نفرات نخست اين دوره از رقابت ها در مراسمي كه بزودي در برج ميلاد تهران برگزار خواهد ، جوايز نفيسي اعطا مي شود.

1417/1831
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش