۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۱
کد خبر: 81527724
T T
۰ نفر

شركت «آسمان» دارای بیشترین تاخیر پروازها

۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۳۱
کد خبر: 81527724
شركت «آسمان» دارای بیشترین تاخیر پروازها

تهران - ایرنا - طبق گزارش سازمان هواپیمایی كشوری در دی ماه سال جاری شركت هواپیمایی آسمان 623 پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام داد كه 334 پرواز آن با تاخیر انجام شده است.

به گزارش ایرنا، آمار تعداد پروازهای هوایی بدهكارترین شركت هوایی ایران نشان می دهد در دی ماه سال جاری بیش از 53 درصد پروازهای شركت هوایی آسمان در فرودگاه مهرآباد با تاخیر انجام شده كه این امر باعث سرگردانی مسافران این شركت در پرتردد ترین فرودگاه كشور شده است.

براساس این گزارش، سهم شركت آسمان از كل تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه مهرآباد تهران در دی ماه سال جاری 24 درصد بوده و این شركت موفق شده تاخیرات یك چهارم پروازهای هوایی فرودگاه مهرآباد را به خود اختصاص دهد.

سازمان هواپیمایی كشوری در این گزارش اعلام كرده است: از 460 پرواز شركت آتا ایر 147 پرواز آن تاخیر داشته و اترك ایر نیز از 92 پرواز در دی ماه سال جاری 35 پرواز خود را با تاخیر انجام داده است.

همچنین شركت ایران ایر در دی ماه سال جاری در این فرودگاه 642 پرواز انجام داد كه 301 پرواز آن با تاخیر بوده و ایران ایرتور نیز از 159 پرواز خود 60 پرواز را با تاخیر انجام داده است.

در این ماه شركت هوایی تابان 137 پرواز از مهرآباد انجام داد كه 60 پرواز آن با تاخیر بوده، شركت هوایی نفت از 175 پرواز 103 پرواز خود را با تاخیر انجام داده و زاگرس ایر از 423 پرواز 88 پرواز خود را در مهرآباد با تاخیر انجام داده است.

شركت هوایی قشم ایر در دی ماه سال جاری در فرودگاه مهرآباد 322 پرواز داشت كه 79 پرواز آن با تاخیر انجام شده و از 203 پرواز كاسپین 29 پرواز آن با تاخیر به مقصد خود پرواز كرده است.

همچنین شركت هوایی كیش ایر در این ماه انجام 299 پرواز را در برنامه داشته كه 107 پرواز آن تاخیر داشته، از 681 پرواز ماهان 253 پرواز با تاخیر انجام شده و شركت هوایی معراج نیز از 104 پرواز 17 پرواز را با تاخیر انجام داده است.

آمار سازمان هواپیمایی كشوری از فرودگاه مهرآباد حاكی است كه شركت ماهان در دی ماه 93 با انجام 689 پرواز 16 درصد از كل پروازها را به خود اختصاص داد كه 253 پرواز این شركت با تاخیر مواجه شد و سهم تاخیر شركت هواپیمایی ماهان از میزان كل تاخیرها 12 درصد و سهم پرواز این شركت از كل پروازهای انجام شده در دی ماه نیز 16 درصد بود كه میانگین تاخیر هر پرواز ماهان 21 دقیقه بود.

شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)نیز با انجام 642 پرواز 15 درصد از كل پروازهای دی ماه مهرآباد را به خود اختصاص داد و از تعداد 624 پرواز انجام شده توسط این شركت در این ماه 301 پرواز با تاخیر مواجه شد كه 20 درصد از میزان كل تاخیرها را به خود اختصاص داد و میانگین تاخیر هر پرواز شركت هواپیمایی ایران ایر 36 دقیقه بود.

شركت هواپیمایی آسمان نیز در دی ماه 623 پرواز در این فرودگاه انجام داد كه 334 پرواز این شركت با تاخیر مواجه شد، سهم تاخیر شركت هواپیمایی آسمان از كل تاخیرهای پروازی 24 درصد و سهم پرواز این شركت از كل پروازها 54 درصد بود و میانگین تاخیر هر پرواز این شركت نیز بیش از 45 دقیقه بوده است.

براساس این گزارش شركت هواپیمایی آتا در دی ماه امسال 460 پرواز انجام داد كه 147 پرواز این شركت با تاخیر مواجه شد، سهم تاخیر پروازهای شركت آتا از میزان كل تاخیرها 8 درصد و سهم پروازهای این شركت از كل پروازها نیز 11 درصد بود كه 32 درصد از پروازهای این شركت با تاخیر مواجه بوده و میانگین تاخیر هر پرواز شركت آتا نیز 19 دقیقه بوده است.

شركت هواپیمایی زاگرس نیز 423 پرواز را در دی ماه 93 در مهرآباد انجام داد كه 88 پرواز این شركت با تاخیر مواجه شد، سهم تاخیر این شركت از میزان كل تاخیرها 4 درصد و سهم پروازهای این شركت از كل پروازها نیز 10 درصد بود، ضمن اینكه 21 درصد از پروازهای شركت هواپیمایی زاگرس در دی ماه تاخیر داشت و میانگین تاخیر هر پرواز شركت هواپیمایی زاگرس 11 دقیقه بود.

در این ماه شركت هواپیمایی قشم ایر 322 پرواز را در این فرودگاه انجام داد كه 25 درصد آن با تاخیر انجام شده و سهم تاخیر این شركت از میزان كل تاخیرها 5 درصد و سهم پروازهای این شركت از كل پروازها 7 درصد و میانگین تاخیر هر پرواز شركت هواپیمایی قشم نیز 19 دقیقه در هر پرواز بود.

شركت هواپیمایی كیش ایر 299 پرواز را در دی ماه انجام داد كه 107 پرواز این شركت در این ماه تاخیر داشت، سهم تاخیرهای این شركت از میزان كل تاخیرهای پروازی 6 درصد و سهم پرواز هر شركت از كل پروازها نیز 7 درصد بود كه میانگین تاخیر هر پرواز این شركت 25 دقیقه در هر پرواز بوده است.

براساس این گزارش 107پرواز از 203 پرواز شركت هواپیمایی كاسپین در دی ماه امسال با تاخیر مواجه شد كه 2 درصد از میزان كل تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص داد، سهم پرواز كاسپین از كل پروازهای انجام شده در دی ماه در مهرآباد 5 درصد و میانگین تاخیر هر پرواز این شركت در این ماه 12 درصد بود.

شركت هواپیمایی نفت 175 پرواز را در دی ماه انجام داد كه نسبت به تعداد پروازهای انجام شده بیشترین تاخیر را دارد به طوری كه 59 درصد از پروازهای این شركت یعنی معادل 103 پرواز با تاخیر مواجه شد و میانگین تاخیر هر پرواز این شركت نیز 41 دقیقه بوده است.

در این ماه 38 درصد پرواز شركت هواپیما ایران ‌ایرتور با تاخیر انجام شد و سهم تاخیر شركت هواپیمایی ایرتور از میزان كل تاخیرها 5 درصد و سهم پروازهای این شركت از كل پروازها 4 درصد و میانگین تاخیر هر پرواز این شركت نیز 37 دقیقه بود.

شركت هواپیمایی تابان نیز 137 پرواز را در دی ماه در مهر آباد انجام داد كه 60 پرواز این شركت با تاخیر مواجه شد، سهم تاخیر این شركت از میزان كل تاخیرها 4درصد و سهم پروازهای این شركت نیز از تعداد كل پروازها 3 درصد بوده و 44 درصد از پروازهای شركت هواپیمایی تابان در این ماه با تاخیر مواجه شد كه میانگین تاخیر آن 35 دقیقه بود.

شركت هواپیمایی معراج نیز در این ماه 104 پرواز را از تعداد كل پروازها به خود اختصاص داد كه 17 پرواز این شركت در این ماه تاخیر داشت، سهم تاخیر شركت هواپیمایی معراج از كل تاخیرها یك درصد و سهم پرواز این شركت از كل پروازها نیز 2 درصد بوده و 16 درصد از پروازهای این شركت تاخیر داشت كه میانگین تاخیر هر پرواز این شركت 7 دقیقه بوده است.

براساس این گزارش در دی ماه سال جاری در مجموع 4 هزار و 328 پرواز توسط 13 شركت هوایی در فرودگاه مهرآباد انجام شد كه با توجه به شرایط آب و هوایی فصل زمستان و محدودیت های عملیاتی در فرودگاه ها خصوصاً در استان های خوزستان و خراسان, حجم زیادی از تاخیرات به علت شرایط بدی جوی بوده است.

اقتصام(5)1108**1558
۰ نفر