۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۱۷
کد خبر: 81527876
T T
۰ نفر
هفت شهر شايستگي الگويي براي تربيت فارغ التحصيلان دانشگاه اسلامي است

زنجان - ايرنا - معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي گفت: طرح و برنامه هفت شهر شايستگي براي تربيت دانشجويان فارغ التحصيل دانشگاه اسلامي با محوريت بندگي خداوند تنظيم و تدوين شده است.

مهدي فيض روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارن درزنجان افزود: ما در برنامه هاي فرهنگي نيازمند يك هدف روشن و شفاف هستيم.

وي يادآورشد: جهاد دانشگاهي از سال 90 برنامه اي را طراحي و به جامعه دانشگاهي و آموزشي كشور ارايه كرد كه در هفت بعد به تربيت دانشجويان مي پردازد.

فيض اظهار كرد: اين برنامه با عنوان هفت شهر شايستگي دانشجويان را با هفت وظيفه آنان در جامعه آشنا مي كند و مي تواند فارغ التحصيلاني شايسته دانشگاهي اسلامي تربيت كند.

معاون جهاد دانشگاهي گفت: وظيفه دانشجو در زمينه عبادي و مذهبي، در حوزه فردي، در مقابل خانواده، درقبال مردم و اخلاق اجتماعي، مسووليت در برابر حكومت و مسايل سياسي، توليد شغل دانش بنيان و تكليف در برابر منابع طبيعي و محيط زيست، هفت محور مورد تاكيد برنامه هفت شهر شايستگي به شمار مي آيد.

وي خاطر نشان كرد: يك فارغ التحصيل دانشگاه اسلامي بايد در تمام اين هفت بخش به توانمندي برسد و در آنها رشد كرده باشد.

فيض ادامه داد: جهاد دانشگاهي برنامه هاي فرهنگي خود را متناسب با همين معيارها طراحي كرده است و در صورتي كه شرايط براي آنها مهيا شود، مي تواند در قالب يك برنامه جامع فرهنگي به كار رود.

معاون جهاد دانشگاهي با بيان اينكه اين هفت شاخص بر اساس تحقيق تخصصي صورت گرفته و منابع استخراج شده از متون داخلي، خارجي و به ويژه مذهبي و ديني تدوين شده اند، به طرح اين برنامه در شوراي فعاليتهاي فرهنگي دانشگاه ها اشاره كرد.

وي تاكيد كرد: تمامي اين هفت محور با يك محوريت مشخص كه همان بندگي خداوند متعال مي باشد، تعريف شده است.

فيض اضافه كرد: متاسفانه برخلاف پيشنهاد جهاد دانشگاهي مبني بر اينكه هر يك از نهادهاي فرهنگي فعال در دانشگاه مسووليت اجراي يك محور را بر عهده بگيرند تا از موازي كاري جلوگيري شود، اين موضوع مورد استقبال ساير نهادهاي فرهنگي قرار نگرفت.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي گفت: هفت شهر شايستگي يك سند زير دستي اسناد بالا دستي دانشگاه ها محسوب مي شود و مي تواند برنامه اي براي خروجي دانشگاه اسلامي محسوب شود.

3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها