۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۰۶
کد خبر: 81527920
T T
۰ نفر
مانور غير نظامي مقابله با نشت گاز كلر در قير برگزار شد

شيراز - ايرنا - مانور غير نظامي مقابله با نشت گاز كلر و كارگاه آموزشي كار با دستگاه هاي كلرزن گازي و تجهيزات مربوطه در قير (مركزشهرستان قير و كارزين) برگزار شد.

به گزارش دريافتي روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت آبفا استان فارس ، رييس هيات مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان فارس در حاشيه برگزاري اين مانور در نشست پرسنل كنترل كيفي و بهداشت آب اداره هاي آبفا شهرستان هاي فارس گفت:كاربا دستگاه هاي كلرزن گازي نيز از مواردي است كه بايد با دقت و ظرافت خاص انجام شود چرا كه هر گونه اهمال و بي توجهي در اين حوزه مي تواند خطر ساز شود .

محمد قلندري بيان داشت: آشنايي پرسنل فعال دراين شركت بااثرات كار با مواد شيميايي بسيار حائز اهميت و دقت فراوان در اين حوزه الزامي است از اين رو بايد با ارائه آموزش هاي لازم ، پرسنل مجري در اين بخش را توانمند كنيم.

رييس هيات مديره و مديرعامل شركت آب و فاضلاب فارس گفت:اين شركت با همين رويكرد مي كوشد اصول و قواعد علمي كار را به كاركنان آموزش و اثرات منفي هر گونه بي توجهي را به آنان گوشزد كند.

وي بيان كرد:با آموزش هاي لازم به پرسنل و متوليان كار با تاسيسات آبرساني و جمع آوري و دفع بهداشتي فاضلاب مي توانيم شاهد كاركرد مطلوب پرسنل و كاهش مخاطرات كاري باشيم .

قلندري ادامه داد:اين شركت وظيفه سنگيني درقبال سلامتي پرسنل و كساني كه درمحيط اطراف تاسيسات آب و فاضلاب سكونت دارند بر عهده دارد .

وي افزود:اين شركت با رويكرد پيشگيرانه همواره براي تامين امنيت و سلامتي پرسنل و شهروندان تحت پوشش خود گام برداشته است .

قلندري با اشاره به اين كه هيچگاه كيفيت آب را فداي كميت نخواهيم كرد به شهروندان استان فارس اطمينان داد كه شركت آبفا استان فارس همواره كنترل كيفي و بهداشت آب را مد نظر دارد و اين موضوع را اولويت خود مي داند .

مهران جهانشاهي مدير دفتر كنترل كيفيت و بهداشت آب شركت آبفا استان فارس هم در اين مراسم ، خواستار به روز رساني فرايند كنترل كيفيت و بهداشت آب با استانداردهاي جهاني شد.

در ادامه اين نشست،مانور مقابله با نشت گاز كلر با استقرار نيروهاي اورژانس ، هلال احمر و آتش نشاني و با حضور شركت كنندگان در كارگاه برگزار شدو پرسنل كنترل كيفي وبهداشت آب اداره هاي آبفا تابعه شركت آبفا فارس به صورت عملي با شيوه هاي جلوگيري از نشت گاز كلر در استفاده از دستگاه هاي كلرزن گازي آشنا شدند.

همچنين در كارگاه آموزشي چگونگي كار با دستگاه هاي كلرزن گازي و تجهيزات مربوطه ، مدرسان نحوه تعميرات دستگاه كلرزن گازي و كار با اصول ايمني سيلندر گاز كلر را به شركت كنندگان آموزش دادند.

بيشتر كشورهاي جهان براي ميكرب زدايي و تصفيه كردن آب از ماده اي به نام كلر استفاده مي كنند.كلر يا مشتقات آن كه به عنوان ضد عفوني‌كننده آب استفاده مي‌شود با مولكول هاي آب تركيب مي‌شود كه بخشي از آن صرف اكسيد كردن ناخالصي‌ها و بخش ديگر به عنوان كلر آزاد در آب باقي مي‌ماند تا آلودگي‌هاي احتمالي موجود در آب را از بين ببرد.ك/1

6113 /6118

سرخط اخبار استان‌ها