۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81528579
T T
۰ نفر

بهبود وضعیت دانش آموزان ایلامی حادثه انفجار مین

۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 81528579
بهبود وضعیت دانش آموزان ایلامی حادثه انفجار مین

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی ایلام از بهبود وضعیت و حال عمومی پنج دانش آموز عشایر كه دو روز پیش در حادثه انفجار مین و مواد جنگی باقی مانده از دوران دفاع مقدس دچار مصدومیت و سوختگی شده بودند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، دو روز پیش پنج دانش آموز ابتدایی در منطقه عشایرنشین امیرآباد شهرستان مرزی مهران هنگام بازی با شی مشكوك از بقایای مین و مواد منفجره دوران جنگ تحمیلی، باعث انفجار آن شده و دچار مصدومیت و سوختگی شدند ضمن اینكه یكی از آنان یك پای خود را از دست داد.

علی دل پیشه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این دانش آموزان كه بیشتر دچار سوختگی شدید شده بودند به منظور سرعت بخشیدن در انجام درمان به بیمارستان های تهران و اهواز منتقل شدند.

وی با بیان اینكه چهار دانش آموز به بیمارستانی در شهر اهواز و یكی از دانش آموزان نیز برای سیر مراحل درمان چشم به بیمارستانی در تهران اعزام شدند، اظهار كرد: به طور مستمر و روزانه پیگیر وضعیت درمانی مجروحان این حادثه هستیم.

دل پیشه افزود: دانش آموز مجروحی كه اكنون در تهران است از ناحیه چشم تحت عمل جراحی قرار گرفته و منتظر وضعیت بهبودی این دانش آموز هستیم.

استان ایلام به علت داشتن 430 كیلومتر مرز مشترك با كشور عراق و درگیری مستقیم با جنگ، یك میلیون و 700 هزار هكتار اراضی آلوده به مین و مواد منفجره دارد كه بخشی از آن هنوز پاكسازی نشده است، بر اثر انفجار این مواد در ایام مختلف سال عده ای كشته شده یا دچار مجروحیت می شوند.

2077/7177/9002
۰ نفر