۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81528863
T T
۰ نفر
نظام نامه مدیریت دارایی های حوزه صنعت نفت تدوین و ابلاغ شد

تهران-ایرنا-معاون وزیر نفت در امور مهندسی از تدوین و ابلاغ نظام نامه مدیریت دارایی های حوزه صنعت نفت خبر داد و گفت: این موضوع برای اولین بار در كشور و حتی منطقه خاورمیانه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عماد حسینی روز چهارشنبه در دومین همایش تخصصی اندازه گیری هیدروكربن در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: این نظام نامه دارای 10 شاخصه اصلی است كه خودارزیابی از جمله آن می باشد.

وی با اشاره به اینكه باید از دارایی های كشور صیانت و حفاظت كنیم اظهار كرد: این دارایی ها متعلق به مردم است و ما همه به نمایندگی از آنان وظیفه داریم به صورت جدی این كار را انجام دهیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی تاكید كرد:بیش از 50 درصد دارایی های فیزیكی كشور متعلق به وزارت نفت است و این دارایی ها باید نظامند شود.

حسینی از تدوین نظام نامه مدیریت خوردگی صنعت نفت خبر داد و گفت: تكلیف تجیهزات و تاسیسات نفتی بیش از 100 سال قدمت براساس الزامات استاندارد و سیستم های اندازگیری مشخص می شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت:حمایت از شركت های فعال در زمینه نصب و تجهیزات وسایل اندازه گیری، تدوین راهبردها، اهداف و سیاستگذاری كلان به صورت یكپارچه و ایجاد رشته های دانشگاهی در دانشگاه نفت از جمله اقدامات این وزارتخانه است.

وی به همكاری وزارت نفت با سازمان ملی استاندارد اشاره كرد و گفت: هرچند این وزارتخانه می تواند راسا به تعیین و بازنگری استانداردها اقدام كند اما در تلاش است با همكاری سازمان ملی استاندارد به این كار مهم اقدام كند.

دومین همایش تخصصی- آموزش اندازه گیری هیدروكربن ها در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان امروز ( چهارشنبه ) در دانشگاه علم و صنعت آغاز به كار كرد و تا فردا به كار خود ادامه می دهد.

علمی (3) ** 1201**1440
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه