۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 81529780
T T
۰ نفر

آغاز عملیات آزادی شرق فلوجه عراق از دست داعش

۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۵
کد خبر: 81529780
آغاز عملیات آزادی شرق فلوجه عراق از دست داعش

تهران - ایرنا - دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق امروز (پنجشنبه) اعلام كرد كه عملیات آزادی منطقه كرمه در فلوجه در غرب این كشور آغاز شده است .

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، دفتر اطلاع رسانی وزارت دفاع عراق در بیانیه ای افزود: نیروهای نظامی و امنیتی با پشتیبانی نیروهای مردمی صبح امروز عملیات آزاد سازی مناطق مختلف كرمه در شرق فلوجه را با نام 'شهید السودانی'، آغاز كردند .

از سوی دیگر یك منبع آگاه در ارتش عراق اعلام كرد كه یگان هایی از لشكر یك ارتش با پشتیبانی نیروهای مردمی شروع به پیشروی به سوی روستای الصبیحات و پل این روستا و همچنین منطقه الكرمه كردند .

این عملیات در حالی آغاز شده كه استان صلاح الدین شاهد عملیات گسترده نظامی و امنیتی با مشاركت نیروهای ارتش، پلیس و همچنین نیروهای مردمی و عشایری برای آزادسازی كل این استان از لوث گروهك تروریستی داعش است و نیروهای نظامی و مردمی تاكنون موفق به آزادسازی چندین منطقه شده و به تلاش برای آزادسازی بقیه مناطق صلاح الدین ادامه می دهند .

فَلّوجه از توابع استان الانبار عراق در 69 كیلومتری غرب بغداد و در كرانه رود فرات قرار دارد . شهر فلوجه با 285 هزار نفر جمعیت در جاده بغداد به اردن قرار گرفته ‌است.

در عراق این شهر به شهر مسجدها شهرت دارد، زیرا در فلوجه و روستاهای پیرامونش در حدود 200 مسجد وجود دارد.

خاورم **2041**1651
۰ نفر