آزادی دیپلمات كشورمان از بند تروریست ها نشان از اقتدار كامل امنیتی ایران دارد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه به مناسبت آزادی و بازگشت دیپلمات كشورمان در یمن، با صدور پیامی خطاب به وزیر اطلاعات گفت: به یقین آزادی و بازگشت دیپلمات كشورمان از بند تروریست ها نشان از اقتدار كامل امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش ایرنا، به دنبال آزادی و بازگشت دیپلمات كشورمان در یمن، وزیر امور خارجه در پیامی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، از وی و همكاران سختكوش وزارت اطلاعات در آزادی دیپلمات ربوده شده تقدیر كرد.

بر اساس گزارش اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در پیام خود آورده است: با تقدیم صمیمانه ترین درودها، آزادی دیپلمات كشورمان نور احمد نیكبخت وابسته اداری سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا را تبریك می گویم.

وی اضافه كرد: «فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تبریك به خانواده ایشان، از آن جناب و همكاران سختكوش وزارت اطلاعات در آزادی دیپلمات كشورمان از چنگال تروریست ها كمال تشكر و قدردانی را بعمل می آورم.»

وزیر امور خارجه در ادامه پیام خود تاكید كرد: «به یقین آزادی و بازگشت دیپلمات كشورمان از بند تروریست ها نشان از اقتدار كامل امنیتی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران دارد.»

یادآور می شود، نور احمد نیكبخت دیپلمات ایرانی كه در تیرماه 1392 توسط گروه های تروریستی در یمن ربوده شده بود، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران آزاد و صبح امروز به كشور بازگشت.

این دیپلمات ایرانی در مسیر منزل به سفارت توسط گروه های ترویستی ربوده شده بود.

دیپلمات ایرانی آزاد شده در بدو ورود به میهن مورد استقبال حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده خود قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات صبح امروز در این ارتباط گفت: گروگان گرفتن یك دیپلمات كه مشغول انجام وظیفه در كشوری دیگر و فاقد هر گونه سلاح گرم و سرد است ، از هیچ ارزش نظامی و اطلاعاتی و عملیاتی برخوردار نیست ؛ اما عملیات مقابله با آن و آزاد كردن، یك كار پیچیده ای به حساب می آید.

وزیر اطلاعات تصریح كرد : در آزادی دیپلمات ربوده شده در یمن به هیچ یك از پیش شرط های تروریست ها پاسخ مثبتی داده نشد و این رویداد با كمترین هزینه اتفاق افتاد.

سیام(2)**9189**1599
۰ نفر