۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81530743
T T
۰ نفر
خبرنگار ایتالیایی: لغو تحریم ها باعث بهبود اقتصاد ایران و ایتالیا می شود

رم - ایرنا - تیتزیانا چاواردینی خبرنگار و انسان شناس ایتالیایی با اشاره به روند مذاكرات هسته ای میان گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران، گفت: موفقیت در مذاكرات هسته ای به معنی لغو تحریم ها خواهد بود و این امر به بهبود اوضاع اقتصادی ایران و ایتالیا منجر می شود.

چاواردینی در گفت وگو با شبكه خبری تلویزیون دولتی رای نیوز 24 با اشاره به سفر اخیر پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه كشورش به تهران افزود: امكان بهبود اقتصادی برای دو كشور ایران و ایتالیا در صورت لغو تحریم ها و حل مساله هسته ای وجود دارد، چرا كه صنایع ایتالیا می توانند در ایران سرمایه گذاری كنند.

وی با گفتن اینكه 'اكثر ایرانی ها خواستار لغو تحریم ها هستند اما برخی نیز از نزدیكی به غرب و آمریكا راضی نیستند'، گفت: بسیاری از ایرانی ها وضع كنونی و تحریم ها را به مصالحه با آمریكا ترجیح می دهند و برخی اهمیت لغو تحریم ها را می دانند چرا كه اقتصاد این كشور بهبود خواهد یافت.

این خبرنگار ایتالیایی با بیان اینكه 'آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران 21 ژانویه (اول بهمن) امسال نامه ای خطاب به جوانان غربی در باره دولت خودخوانده اسلامی و داعش كه به زبان های مختلف ترجمه و توزیع شد'، افزود: رهبر ایران در این نامه به توضیح نكات اساسی پرداخت و تاكید كرد كه نمی خواهد خود را جای والدین جوانان اروپایی قرار دهد و تنها می خواهد به آنها توصیه كند تا اسلام را آن طور كه توسط رسانه ها معرفی می شود، نپذیرند.

وی گفت: آیت الله خامنه ای در این نامه از جوانان خواست تا قران را مطالعه كرده و اسلام را از طریق منابع قران و سنت پیامبر بشناسند زیرا اسلام هیچ ربطی با دولت خودخوانده اسلامی ندارد.

این خبرنگار ایتالیایی افزود: ایران همواره حملات تروریستی داعش را محكوم كرده و آن را خارج از چارچوب اسلامی خوانده است و بصراحت در باره تفاوت میان تروریسم و اسلام موضع گیری می كند.

چاواردینی گفت: این نامه جالب خطاب به جوانان كه نسل های آینده هستند، نوشته شد تا از این طریق امكان درك صحیح اسلام كه متفاوت از آنچه در شبكه های اجتماعی ورسانه ها تعریف می شود را فراهم كند.

اروپام*5*461 **1561**1479

سرخط اخبار جهان