۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۴
کد خبر: 81530968
T T
۰ نفر
مساجد به هيچ گروه سياسي تعلق ندارد

قم- ايرنا - رييس ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري كشور با تاكيد بر مردمي بودن مساجد ، گفت: مساجد به هيچ گروه سياسي تعلق ندارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حميد رضا ارباب سليماني روز جمعه در مراسم گراميداشت سالروز تاسيس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در سالن همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي قم، اظهار داشت: مسجد پايگاه اجتماعي اسلام است، و تجمع مسلمانان در خصوص مسائل مختلف اجتماعي، اقتصادي سياسي و عبادي از مهمترين كاركردهاي آن به شمار مي رود.

وي با بيان اينكه تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي اين كاركردهاي مسجد به فراموشي سپرده شده بود، افزود: هنر انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) احياي مجدد اين كاركرد ها بود.

ارباب سليماني با بيان اينكه در سخنان اهل بيت(ع) و روايات اسلامي مسجد قلب مومن و حرم الهي معرفي شده است، افزود: پيامبر اسلام (ص) در دوران صدر اسلام بيشتر فعاليت هاي سياسي و اجتماعي خود را با محوريت مسجد انجام مي داد.

سليماني همچنين اشاره به نقش مساجد در پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح كرد: حضرت امام نيز با مدل سازي از شيوه پيامبر اسلام بناي بيشتر فعاليت هاي مبارزاتي خود را بر مساجد گذاشت.

وي تصريح كرد: پس از پايان يافتن جنگ تحميلي و آغاز جنگ نرم دشمن،كساني كه در قرارگاه فرهنگي كشور حضور داشتند، يعني همان اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي طرح تشكيل اين كانون ها را به تصويب رساندند، و جهت اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ نمودند.

مشاور وزير ارشاد همچنين با اذعان به اينكه ماموريت هاي محوله به كانون هاي فرهنگي هنري مساجد از همان آغاز تاسيس، دشمن را به وحشت و هراس انداخت، افزود: امروز دشمن با توجه به سيلي هاي محكمي كه از مساجد خورده است، آن ر ا مورد شديدترين هجمه هاي خود قرار مي دهد.

مسوول ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور همچنين با بر شمردن عناصر و عوامل تاثير گذار در توفيق مساجد در پيشبرد اهداف فرهنگي نظام اسلامي، تصريح كرد: سه عامل روحانيت، جذابيت مساجد براي مردم و همچنين بصيرت بخشي و تقويت روحيه جهادي در مردم از جمله اين عوامل به شمار مي روند.

سليماني همچنين با اشاره به واكنش هاي انجام شده از سوي دشمنان نظام اسلامي در برابر اين موفقيت، تصريح كرد: اخيرا صداي آمريكا در تحليل هاي خود به نقش موثر اين كانون ها اعتراف نموده و به روشني اظهار داشته است، كه پس از روحانيت و بسيج علت ناكامي دشمنان و مخالفان نظام اسلامي در تحقق اهدافشان كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد بوده است.

مشاور وزير ارشاد همچنين با اشاره به فعاليت بيش از 19 هزار و 800 كانون فرهنگي در كشور، تصريح كرد: از اين تعداد 700 كانون در 22 رشته تخصصي فعاليت مي كنند، و علاوه بر آن نيز 188 مركز ديجيتال در جوار مساجد مستقر شده اند.

وي با اشاره به ايجاد 10 هزار كتابخانه مخزن دار و باز در اطراف اين كانون هاف تصريح كرد: 346 كانون در نزديكي مصلي ها و 122 كانون نيز در كناردانشگاه ها بوجود آمده است.

در پايان اين همايش از تعدادي از مسجد ياوران و فعالان فرهنگي مساجد قم با حضور رييس مجلس شوراي اسلامي تجليل به عمل آمد.ك/3

7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها