۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۱۹
کد خبر: 81534114
T T
۰ نفر

غذاهای مو را بشناسید

۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۱۹
کد خبر: 81534114
غذاهای مو را بشناسید

تهران-ایرنا-ریزش روزانه بیش از 100 تار موی سر دراثر شستشو و یا شانه زدن غیرطبیعی است كه می توان با مصرف میوه، سبزیجات و مواد غذایی حاوی پروتئین، آهن، روی، امگا 3، ویتامین C و بیوتین تا حدودی مانع ریزش آن شد.

به گزارش ایرنا از هلث، مواد غذایی كه انسان مصرف می كند به تقویت فولیكول مو كمك می كند. البته برای داشتن موهای قوی و سالم به كارهایی بیش از مراقبت از مواد غذایی كه مصرف می كنیم نیاز است.

برای مثال سیگار كشیدن، به هم خوردن توازن هورمونی و نداشتن خواب كافی بر سلامت مو نیز تاثیر دارد كه با رعایت یك رژیم غذایی سالم مملو از سبزیجات و میوه می توان روند ریزش مو را كاهش داد.

مواد مغذی كه برای جلوگیری از ریزش مو و یا به حداقل رساندن آن در این گزارش آمده است به شرح زیر است:

***آهن

آهن یك ماده معدنی ضروری است كه در منابع غذایی حیوانی و منابع غذایی گیاهی وجود دارد.

جگر، گوشت گوساله،ماهی، سبزیجات، غلات غنی شده، لوبیا، و تخم كدو حلوایی از منابع خوب آهن در رژیم غذایی هستند.

زنان گیاهخوار ممكن است بیش از سایرین به فقر آهن مبتلا باشند.

***پروتئین

مصرف پروتئین كافی می تواند آمینو اسیدهای لازم را برای تقویت مو تامین كند، بنابراین گنجاندن پروتئین در رژیم غذایی برای داشتن موهای قوی لازم است.

كمبود پروتئین می تواند سبب ریزش مو شود و غذاهای دریایی، گوشت مرغ، شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، لوبیا،سویا و گوشت گاو بدون چربی از منابع خوب پروتئین هستند.

گیاهخواران می توانند پروتیین را از منابع غیر حیوانی مانند تمپه (یكی از فراورده های سویا)،توفو (از فراورده های سویا)، نان گندم سبوس دار، كره بادام زمینی، برنج قهوه ای، عدس، كوینولا (نوعی غلات)، آجیل، كلم بروكلی، سیب زمینی، و غیره دریافت كنند.



***ویتامین C

خوراكی های حاوی ویتامین C موجب جذب خوب آهن می شوند. سعی كنید كه منابع آهن را همزمان با یك منبع ویتامین C مصرف كنید.

منابع خوب ویتامین C شامل مركبات، سبزیجات برگ سبز، سالاد، سیب زمینی پخته، گوجه فرنگی است.

***اسیدهای چرب امگا 3

این چربی می تواند در حفظ سلامت، پیشگیری از ریزش ، خشك شدن و شكنندگی مو كمك كند.منابع خوب امگا 3 شامل ماهی تن، سالمون، ماهی خال مخالی و گردو می شود.

***بیوتین

بیوتین یكی از ویتامین های گروه B بوده كه برای تقویت مو حائز اهمیت است. منابع خوب بیوتین عبارتند از مخمر آبجو، بلغور گندم، عدس، دانه آفتابگردان، سویا، و گردو است.

*** روی

روی نیز از دیگر ویتامین های مهم برای تغذیه مو است. صدف، گوشت بدون چربی گاو، كره بادام زمینی، بوقلمون، و تخم كدو حلوایی از منابع خوب روی هستند.

علمی(5)**2038**1440
۰ نفر