۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81536253
T T
۰ نفر
یك هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه ابلاغ شد

ارومیه - ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و نماینده ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در استان گفت: یك هزارو 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های ستاد احیا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این استان ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، هادی بهادری روز سه شنبه در نخستین جلسه كمیته برنامه ریزی و مدیریت توزیع آب در شبكه آبیاری و زهكشی زرینه رود افزود: امید است 50 درصد از این اعتبار ابلاغی تا پایان سال تخصیص یابد.

وی اظهار كرد: آموزش روستاییان و كشاورزان در زمینه مباحث نوین در كشاورزی و مصرف آب، توسعه شبكه های آبیاری تحت فشار در باغ ها و مزارع، برق رسانی و نصب كنتورهای هوشمند حجمی در چاههای دارای پروانه و ساماندهی چاههای غیرمجاز و لایروبی انهار و رهاسازی آب از جمله اقدامات انجام شده توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه در سال جاری است.

نماینده ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینكه هفته آینده نخستین همایش چشم انداز طرح احیای دریاچه ارومیه در مهاباد برگزار می شود گفت: این همایش با هدف آشنا شدن جوامع محلی با موضوع اهمیت آب و فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب با حضور استاندار و مجری طرح احیای دریاچه ارومیه اجرا می شود.

بهادری افزود: همایش چشم انداز طرح احیای دریاچه ارومیه با هدف ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب در شهرستانهای شمالی و مركزی استان نیز در ماههای آینده به صورت مستمر برگزار می شود.

كیومرث دانشجو مدیرعامل شركت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت شبكه های آبیاری و زهكشی دشت زرینه رود میاندوآب ارائه كرد.

دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است كه در دو دهه گذشته دچار بحران كمبود آب شده و پهنه 5700 كیلومتری آن پنج تا 10 درصد باقی مانده است.

ستاد احیای دریاچه ارومیه با شروع به كار دولت یازدهم و با مسوولیت معاون اول رییس جمهوری تشكیل شده و فعالیت خود را آغاز كرده است.

هم اكنون ریزگردهای نمكی و شن های روان مهمترین تهدید زیست محیطی دریاچه ارومیه هستند كه ضرورت برنامه ریزی برای پیشگیری از این تهدید در جلسات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

7125/6008
۰ نفر