۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۲۸
کد خبر: 81540086
T T
۰ نفر

نسخه تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی برای بشار اسد

۲۳ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۲۸
کد خبر: 81540086
نسخه تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی برای بشار اسد

بیروت – ایرنا – روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش كرد: از نظر اسراییل امكان ساقط كردن نظام سوریه با گذشت زمان دیگر ممكن نیست و تنها یك راه باقی مانده و آن ترور بشار اسد رییس جمهوری این كشور است.

رژیم صهیونیستی با اتكا به تروریسم دولتی و اعزام تروریست های خود به اراضی فلسطینی، كشورهای مختلف جهان و حتی آمریكا، شخصیت ها و مبارزان فلسطینی را ترور می كند.

ترور یك مقام فلسطینی در دبی توسط جوخه تروریستی موساد با گذرنامه جعلی اروپایی سه سال پیش موجب رسوایی بین المللی این رژیم شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، رسانه های صهیونیستی تاكید كرده اند كه رژیم صهیونیستی ازنتایج نبرد در جبهه جنوبی سوریه و موفقیت های ارتش این كشور و همپیمانان آن در سیطره كامل بر مناطق جنوبی هم مرز با فلسطین اشغالی نگران و هراسان شده است.

خبرنگاران نظامی صهیونیست خاطرنشان كرده اند: ارزیابی های اسراییل نشان می دهد كه نبردها در جنوب سوریه بزودی و شاید هفته آینده از سر گرفته می شود.

خبرنگاران صهیونیست با بیان اینكه ، رژیم صهیونیستی در مقابل امتحانی بزرگ قرار دارد، این سئوال را مطرح كرده اند: آیا اسراییل باید به مشاهده آنچه اتفاق می افتد ، بسنده كند یا اینكه برای جلوگیری از سیطره حزب الله و ایران بر همه مناطق جنوبی سوریه و گشودن جبهه جدید دیگری ضد آن در كنار جبهه جنوب لبنان اقدام كند؟

عاموس هرئیل گزارشگر نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص تاكید كرد: هیچ یك از طرف های شركت كننده در جنگ اكنون قادر به تغییر شرایط در سوریه نیستند و تحولات سال گذشته آن را اثبات می كند.

وی افزود:اینكه طرف های درگیر در جنگ سوریه نمی توانند یكدیگر را فلج و از میدان خارج كنند با منافع اسراییل بسیار سازگار است به ویژه اینكه ما نمی خواهیم ارتش سوریه قدرت سابق خود را بازیابد.

این گزارشگر نظامی صهیونیست با اشاره به اینكه« سال های طولانی ارتش سوریه موجب نگرانی شدید ارتش اسراییل بوده است»، گفت: تغییر نظام سوریه اكنون اولویت و ضرورتی برای غرب نیست بعداز اینكه از وحشی بودن دشمنان سوریه مطمئن شدند و به ویژه كه تندروها وحشیگری و بربریت خود را به رخ هم می كشند.

هرئیل با بیان اینكه « اسراییل باید بین اقدامات و آرزوهایش تعادل و توازن برقرار كند»، افزود: در میان گزینه های خطرناك، ادامه جنگ در سوریه همانند ماه های گذشته برای اسراییل بهترین گزینه است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص همچنین نوشت: اما آنچه موجب نگرانی اسراییل در چند ماه اخیر شده، تحولات در میدان نبرد در جنوب سوریه به ویژه بعداز دو حمله اخیر ارتش سوریه و حزب الله به پایگاه های مخالفان مسلح نزدیك مرزها است.

هاآرتص خاطرنشان كرد: درست است، سربازان سوری و هزاران نیروی حزب الله یك حمله سنگین را علیه عناصر مسلح در جبهه جنوبی سوریه تاكنون شروع نكرده و با آرامی پیش می روند اما حزب الله مصمم است تا وضعیت جدید در مرزهای سوریه و لبنان را ساماندهی و تقویت كند.

این روزنامه صهیونیست ادعا كرد: حضور نیروهای سپاه پاسداران در جولان و همچنین در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی یك واقعیت است كه نمی توان آن را نادیده گرفت واگرتهران درصدد امضای توافقی با غرب درباره موضوع هسته ای است اما همزمان درصدد است تا در نزدیكترین مكان جلوی اسراییل را بگیرد.

الون بن دیوید گزارشگر امور نظامی شبكه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی و روزنامه صهیونیستی معاریو هم ادعا كرده است كه « سیطره حزب الله بر مرزها در جولان موجب گشوده شدن جبهه ای جدید علیه اسراییل می شود بنابر این اسراییل باید در محاسبات و سیاست های خود تجدید نظر كند».

وی گفت: درست است كه حمله ارتش سوریه و نیروهای حزب الله علیه عناصر مسلح كند و آرام است اما سیاست های اسراییل هم سئوال برانگیز است به جز كمك هایی كه به برخی از عناصر مسلح ارائه می كند، اسراییل در هر صورت باید مشخص كند می خواهد تماشاچی بماند و یا اینكه در جنگ سوریه مداخله كند.

عامیر رابابورت گزارشگر نظامی و امنیتی پایگاه صهیونیستی اسراییل دیفنز هم تاكید كرد كه نبردهای شدیدی بین طرف های درگیر در جنگ سوریه در منطقه القنیطره در هفته آینده شروع می شود و پیش بینی می شود كه تاثیراتی هم در بخش فلسطین اشغالی داشته باشد.

خاورم ** 1324

سرخط اخبار جهان