بنيادمسكن يكي ازموفق ترين طرحهاي بازسازي مناطق زلزله زده را درآذربايجان شرقي اجرا كرده است

تبريز- ايرنا - بنياد مسكن انقلاب اسلامي اعلام كرد: اين نهاد يكي از بزرگترين و موفق ترين طرحهاي بازسازي مناطق زلزله زده در طول تاريخ ايران اسلامي را در آذربايجان شرقي سازماندهي و اجرا كرده است.

عصرروز21 مرداد ماه سال 91 وقوع دوزلزله بالاي شش ريشتري درشهرستان هاي اهر، ورزقان و هريس در منطقه ارسباران درشمال شرقي آذربايجان شرقي در حدود 252 نفر تلفات جاني و ميلياردها ريال خسارات مالي برجاي گذاشت.

به گزارش روزشنبه روابط عمومي بيناد مسكن استان، پس ازاين حادثه هولناك كه با همراهي به موقع مردم و مسوولان از وارد آمدن تلفات و خسارات بيشتر برمردم كاسته شد، 19 هزار و 641 واحد مسكن روستايي و چهارهزار و 498 مسكن شهري دراين سه شهرستان احداث و 17 هزار و هفت مسكن شهري و روستايي نيز در منطقه تعمير و بازسازي شده است.

بر اساس اين گزارش، اين نهاد انقلاب اسلامي براي بازسازي، مقاوم سازي و نوسازي مناطق زلزله زده با تهيه، خريد و انتقال ميليون ها تن ميلگرد، آهن، گچ و شن و ماسه و با هفت هزارو 410 ميليارد ريال اعتبار يكي از بزرگترين طرح هاي بازسازي مناطق زلزله زده در طول تاريخ ايران اسلامي را سازماندهي و اجرا كرده است.

اين گزارش حاكي است، بعد از وقوع زلزله 10 هزار واحد مسكوني در منطقه كه بالاي 60 درصد آسيب ديده بودند، تا پايان سال 1391 بطور ضربتي احداث و بازسازي و در اختيار زلزله زدگان قرار گرفت.

بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان در گزارش خود افزوده است: جهادگران اين نهاد، براي كمك به ديگر متقاضيان فصلي و همچنين احداث و بازسازي مناطق بيشتر كه حتي آسيب جزيي ديده بودند، تعداد بازسازي را به 20 هزار واحد رساند كه احداث 24 هزار و 139 واحد مسكوني جديد در روستاها و شهرهاي آسيب ديده از زلزله گواهي آشكار بر صحت اقدامات انجام شده توسط اين نهاد انقلاب است.

بر اساس اين گزارش، بازسازي و تعمير بيش از17 هزار واحد مسكوني در مناطق يادشده علاوه بر كسب رضاي خالق، موجب شادماني و رضايت خاطرهموطنان آسيب ديده از صدمات زلزله سال 91 شده و اجراي دهها طرح هادي و ساماندهي روستاهاي زلزله زده نيز مزيد بر اين گفته هاست.

بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان در ادامه اين گزارش افزوده است: افزايش جمعيت روستايي و شهري در اين مناطق و شكل گيري پديده مهاجرت معكوس از دستاوردهاي باشكوه تلاش هاي جهادگران است.

در ادامه اين گزارش آمده است: به رغم اتمام كار احداث، بازسازي و نوسازي مناطق زلزله استان و اهداي 12 هزار كانكس موقت به روستائيان و 12 هزار واحد دامي تعبيه شده براي ترويج رونق كسب وكار اهالي ، هم اكنون ستادهاي بازسازي در كليه مناطق روستايي و شهري منطقه فعال بوده و نسبت به تكميل آخرين نواقصات احتمالي و ارايه خدمات و تسهيلات بيشتر به مردم منطقه همچنان فعال هستند.

1756/7233

سرخط اخبار استان‌ها